תוכנית לבנייה רוויה במערב רמת השרון: העירייה מתנגדת

מדובר בתוכנית לבנייה רוויה בשכונה המאופיינת בבתים צמודי קרקע ■ יזמי התוכנית שלא זכו לתמיכת העירייה, פנו ישירות לוועדה המחוזית

הקרקע ברמת השרון / צילום: שלומית צור
הקרקע ברמת השרון / צילום: שלומית צור

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל אביב, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תכנית הכוללת הקמת 335 יחידות דיור בבניינים בני 8-11 קומות, לצד בנייה צמודת קרקע ושטחי מסחר ותעסוקה במתחם שתיל במערב רמת השרון. את התוכנית יזמה קבוצה של בעלים פרטיים המחזיקה בקרקע.

התכנית כוללת הקמת בתים צמודי קרקע בחלקה המזרחי והדרומי של התכנית, הגובלים במגורים קיימים בעלי אופי דומה, וכן בניינים בני 8 קומות לאורך רחוב ז'בוטינסקי, ובניינים בני 11 קומות בחלק המרכזי והמערבי של המתחם הגובל בשטחים הפתוחים של מערב העיר אשר עתידים להיבנות בבניה רוויה עם פינוי מחנה גלילות. עוד קובעת התוכנית כי 20% מהדירות תהיינה דירות קטנות, בשטח כולל של 75 מ"ר. את התוכנית ערכו חמוטל גורביץ וג'ני רייצין ממשרד האדריכלים אלונים גורביץ'.

בעבר, הוועדה המחוזית דנה בתכנית לשטח זה שהציעה 150 יחידות דיור ודחתה אותה מפאת צפיפותה הנמוכה אשר לא תאמה את הוראות תמ"א 35. בתוכנית שנדחתה תמכה עיריית רמת השרון, ותומכת בה עד היום. בשל התנגדות העירייה להמליץ על הפקדת תוכנית לבנייה רוויה, פנו היזמים ישירות לוועדה המחוזית וזכו לתמיכתה. על פי הערכות, לתוכנית יוגשו התנגדויות רבות מצד בעלים של בתים צמודי קרקע המתגוררים בסמוך.

בוועדה המחוזית נימקו כי התוכנית מאפשרת חזית מסחר ותעסוקה לאורך רחוב ז'בוטינסקי במטרה לחזק את ציר הרוחב המחבר את העיר הוותיקה עם אזורי הבניה שיתהוו בעתיד ויהיו חלק ממנה. "בימים אלה מתגבשת תכנית המתאר של כלל העיר ותכנון מתארי של מערב העיר כך שלמתחם זה הממוקם על התפר שבין הוותיק והעתידי ישנה חשיבות ומשמעות לא מעטות" מסרו במשרד הפנים.