רוכשי הדירות במגדלי קרניצי יוצאים למאבק משפטי: "לא נסכים להקמת בית קברות במתחם בו נקבר חלל צה"ל דניאל פומרנץ; זה מוריד את ערך הדירות שלנו"

פומרנץ ז"ל, שנפל במבצע "צוק איתן", נטמן באזור "המשולש הגדול" לאחר שמשפחתו קיבלה אישור מיוחד ■ אמו הייתה ראש מחלקת נפגעים בצה"ל

הכניסה למושב כפר אז"ר / צילום: אלי יהב
הכניסה למושב כפר אז"ר / צילום: אלי יהב

תושבי קרית קרניצי החדשה שרכשו דירות בשכונת המגדלים היוקרתית יוצאים למאבק נגד ההחלטה להקים בית עלמין מול המגדלים הנבנים, בטענה כי הדבר יביא לירידה חדה בערך דירותיהם.

מדובר בבית עלמין בו נטמן סמ"ר דניאל פומרנץ בן ה-21, שנפל במבצע "צוק איתן" באסון הנגמ"ש בו נהרגו עוד 6 חיילי גולני. אמו, ורדה פומרנץ, הייתה בעבר ראש מחלקת נפגעים בצה"ל. לאחר מותו ביקשה המשפחה את אישור הרשויות להקים בית עלמין בכפר אז"ר ולטמון את דניאל שם - והאישור אכן התקבל. פומרנץ הוא החלל היחיד שקבור בבית העלמין ובישראל אסור לקבור יחידים.

האזור מוכר בשם "המשולש הגדול" בכפר אז"ר שסופח לרמת גן ממזרח. שכונת המגדלים הנבנית בימים אלה צמודה לשכונות בתים צמודי קרקע ברמת אפעל, תל השומר וקרית קרניצקי הוותיקה.

"אנחנו, תושביו העתידיים של מתחם המשולש הגדול - שכונת 'האלוף מאיר עמית' - ותושבי הסביבה, מביעים התנגדות חריפה לכוונתם של עיריית רמת-גן ו-ועד כפר אז"ר לקדם הסדרה של תכנית סטטוטורית אשר תאפשר את הקמתו של בית עלמין במגרש אשר פרטיו בנדון והגובל עם המתחם. תכנון זה הינו בניגוד מוחלט לכל מצג ותוכניות מתאר שהוצגו לנו בטרם רכישת הדירות ואשר אומתו מול עיריית רמת-גן", כותבים רוכשי דירות במגדלים לראש עיריית רמת גן ישראל זינגר, סגניתו אביבית מאור נמרודי ומהנדס העירייה חיים כהן.

רוכשי הדירות טוענים לפגיעה לא רק ברכושם בגין ירידת ערך אפשרית של הדירות, אלא גם ברגשותיהם: "כוונה זו של עיריית רמת גן לקדם את הקמתו של בית העלמין במתחם פוגעת ברגשותיהם, ברכושם ובזכויותיהם הקנייניות של אלפי משפחות, אשר רכשו יחידות דיור במתחם, וכן של תושבי הסביבה אשר בתיהם יצפו לעבר בית קברות, הלוויות וטקסי זכרון. אנו תושבי הסביבה העתידיים והנוכחיים מביעים ונביע את התנגדותנו הנחרצת לכוונה לשנות בצורה כל כך חריפה את המגמות התכנוניות של השטחים הסמוכים ממש לבניינים הנבנים".

הרוכשים טוענים כי הקמת בית העלמין נעשתה בניגוד לתוכנית המתאר הארצית, כלומר היא לא הייתה בתכנון. הם גם מזכירים שמרחק המינימום בין בית עלמין חדש לבין "אזור מגורים שמותרת בו בנייה לגובה של שלוש קומות ויותר יהיה מינימום 200 מטר", עפ"י חוק, בעוד שלטענתם "ישנם לפחות 4 בניינים בני 3 קומות ומעלה, אשר קרבתם לבית העלמין החדש קטנה מ-200 מטר אווירי".

רוכשי הדירות מאיימים לפנות לבית המשפט אם דרישתם לא תמולא. לטענתם, יש למעלה מ-100 מתנגדים להקמת בית העלמין, בנוסף להתנגדותם של בעלי הקרקע, היזמים והקבלנים בפרויקט.

בעירייה טענו במכתב רשמי ב-28 באוגוסט כי לא נרשמו התנגדויות למהלך, אולם תושבי האזור מביעים על כך פליאה נוכח העובדה שכבר "גייסו" יותר מ-100 מתנגדים.