מיקרוסופט תחשוף את ווינדוס 9 ב-30 בספטמבר

באירוע שתערוך ענקית התוכנה בסן פרנסיסקו היא תציג מערכת ההפעלה הבאה שלה למחשבים וטאבלטים ■ בגרסה החדשה מיקרוסופט עשויה לאפשר להפעיל את התוכנות דרך כפתור ההתחל המוכר

מיקרוסופט תערוך ב-30 לספטמבר אירוע בסן פרנסיסקו להצגה ראשונית של מערכת ההפעלה הבאה שלה למחשבים וטאבלטים - ווינדוס 9. בהזמנה נכתב "הצטרפו אלינו לשמוע על עתיד ווינדוס והאנטרפרייז". באירוע תוצג גרסת מפתחים, שגם משתמשים יוכלו להתקין ולהתנסות במשך תקופה ארוכה לפני שזו תושק רשמית. כנראה בחודשים הראשונים של 2015.

ווינדוס 8 הושקה בסוף 2012 ולא זכתה רק לביקורות חיוביות, מכיוון שמערכת ההפעלה קיבלה ממשק שונה לגמרי שהותאם למסכי מגע. מכיוון שרוב המשתמשים עובדים עדיין עם מחשבים בעלי עכבר ומקלדת, אלא הסתבכו מאוד עם מערכת ההפעלה. לאחר כשנה מיקרוסופט השיקה את ווינדוס 8.1 אליה הוחזר כפתור ההתחל ומיקום בולט יותר לכפתור סגירת ואתחול המחשב.

בגרסה 9 מיקרוסופט עשויה לצמצם עוד יותר את הפער לגרסת ווינדוס 7 ולאפשר ללקוחות שלא רוצים, לא לעבוד עם ממשק האריחים ולהפעיל את התוכנות דרך כפתור ההתחל המוכר, אבל עם תפריט סטנדרטי, כולל שורת חיפוש. מיקרוסופט צפויה להוסיף את העוזרת הקולית של קורטונה בתוך מערכת ההפעלה החדשה, מנגנון שדרוג פשוט יותר למשתמשים בין מערכות הפעלה וגם מרכז התראות לאפליקציות. בנוסף, מיקרוסופט צפויה להיפטר מהתפריט הצידי המתאים יותר למסכי מגע ולשלב יכולת פיתוח אפליקציות במקביל לווינדוס, ווינדוס פון ואקס בוקס One.