משפט לפינטו - אינטרס ציבורי

מיהו הרב פינטו? מה מפעיל אותו ומי? חשוב שהציבור יידע

הרב פינטו / צילום: אייל יצהר
הרב פינטו / צילום: אייל יצהר

עסקת הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו נחתמה, וזה חבל. אבל אולי אפשר לחשוב פעם נוספת, ולהחזיר את הגלגל לאחור? הרי השופט לא חייב לקבל את העסקה... חשוב מאוד שיתנהל משפט, כי פינטו אינו עוד רב; הוא חלק חשוב מתופעה חברתית שכותרתה רבנים שרלטנים המשתלטים על חייהם של אנשים הנוהים אחריהם.

אנחנו יודעים כבר די הרבה על אנשים כמו פינטו. וגם על הפתאים, או האינטרסנטים, הנוהים אחריהם ובונים אותם, גם זאת מתוך שרלטנות אישית ועסקית. האישים שעבדו עם פינטו, אנשי עסקים מהבכירים ביותר, קציני משטרה וצבא, פוליטיקאים בכירים - מה הם עשו אצל האדם שעל פניו אפשר היה לראות מי ומהו, ולאן הם פתאום נעלמו?

מיהם שרלטני העתיד?

אבל בשטח נשארו עוד כמה שרלטנים מהכפר של פינטו. והחסידים רמי-המעלה יזדקקו עכשיו למלא את הוואקום הרוחני שנוצר בחייהם בעקבות חשיפת אופיו ומעלליו של הרב הנוכל. למי יפנו? מיהם המורים הרוחניים הממתינים בפתח?

משפט של פינטו היה יכול לספק הרבה תשובות על השאלות האופפות תופעה זו. לא כל יום מתאפשר לעיין מקרוב באדם כמו פינטו, שנוסף לכל הוא גם אות ומופת לבוגדנות בחברים ומעריצים. מיהו? מה באמת מפעיל אותו ומי?

חשוב מאוד שהציבור יידע כמה שיותר, כדי למנוע ככל האפשר את הנפילות במלכודות ה"רבניות" הללו. חשוב שייערך משפט - אם לא מסיבות משפטיות, הרי מסיבות חברתיות.

התא"ל המשוטט והמצפצף

שואלים את הרב אביחי רונצקי מה חיפש אצל הלוחמים בדרום בעת המלחמה בעזה, והוא משיב שלא העביר מידע צבאי לשר נפתלי בנט. אולי - אבל בכל מקרה לא זו השאלה.

מה עושה תא"ל בצה"ל עם הכוחות הלוחמים כאשר הוא לא משרת, לא בקבע ולא במילואים, לא בשום דבר (חוץ מאלוהיו, כמובן)? ואיך הוא מרשה לעצמו ללבוש את מדיו בשטחי צבא, כאשר הוא בעצם אזרח? ולמה? בעיקר, למה?

הגיוני שהוא נפגש עם קצינים שנעתרו לו בגלל דרגתו. סופר-הגיוני שבשיחות אלה מדברים בצורה גלויה עם בעל דרגת תא"ל. לא פחות סביר שמי שבא לקבל את המידע הזה עשה זאת כדי להעבירו למישהו שאינו מוסמך לכך. כמו למשל השר בנט. או עוזרו. או כל אדם שהרב יודע שיעביר את המידע לשר הכלכלה.

אנשים שלהם מותר הכול

זה מזכיר קצת, להבדיל, את פרשת גאולה אבן-סער. אנשים החושבים שלהם מותר הכול. אלה גורמים לכך שהמדינה ומוסדותיה נראים כמו ברדק אחד גדול.

וזה קורה משום שאין מי שיעצור זאת. כי ראש הממשלה בעצמו, הוא ורעייתו, תורמים במעשיהם לברדק הזה, ועוד שרים לא מעטים.

התא"ל המשוטט והמנחה הנוטשת הם גידולי פרא של התופעה המתפתחת למעלה, ובאין עוצר היא מתפשטת אל כל המגזרים.