הממשלה אישרה העברת 1.3 מיליארד שקל לעוטף עזה

(עדכון) - נתניהו: "זו ההשקעה הגדולה ביותר שעשתה מדינת ישראל באזור זה אי-פעם"

בנימין נתניהו / צלם: רויטרס
בנימין נתניהו / צלם: רויטרס

על רקע פגישתם הצפויה היום (א') של ראש הממשלה ושר האוצר לקראת סיכומים על תקציב המדינה, אומר הבוקר נתניהו כי "אנחנו לא נעדרים אתגרים, אך הדבר החזק הוא התלכדות העם להדוף את אויבינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאשרור דירוג האשראי של ישראל ע"י סוכנות S&P ואמר כי "אתמול התבשרנו שסוכנויות דירוג האשראי השאירו את הדירוג של ישראל על '+A' מתוך הנחה שנמשיך במדיניות הכלכלית שהנהגנו בשנים האחרונות. זה מחייב אותנו למאמץ גדול, המאמץ עוד לפנינו".

בישיבת הממשלה אושרה הצעת נתניהו לפיתוח התיישבותי, כלכלי וחברתי של שדרות ויישובי עוטף עזה לשנים 2014-2018 בהשקעה של 1.3 מיליארד שקל. ביום ג' תדון הממשלה בהצעת ראש הממשלה לתוכנית לפיתוח הדרום בהיקף של כ-2 מיליארד שקל.

"זו ההשקעה הגדולה ביותר שעשתה מדינת ישראל באזור זה אי-פעם", אמר נתניהו. "זה מתווסף כבר ל-417 מיליון שקל שהעברנו במהלך מבצע 'צוק איתן'. אנחנו מפתחים אזור תעשייה חדש בשדרות, תשתיות תחבורה לאזור, עידוד מעבר צעירים וסטודנטים לעוטף עזה. אנחנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה. אנחנו באנו לחלק הזה של ארצנו לבנות ולהיבנות בו, ואף אחד לא רק שלא יעקור אותנו - אנחנו נחזק ונגביר את האחיזה שלנו ואת הפיתוח שלנו לאזור הזה כמו באזורים אחרים".

נתניהו הוסיף כי "אני התבשרתי גם עכשיו, לפני שעה, על נתונים סטטיסטיים מעניינים מאוד, רובם חיוביים, של מדינת ישראל בשנה החולפת, שנת 2013, תמיד יש פער של שנה. באופן רשמי אני יכול לבשר לאזרחי ישראל ערב ראש השנה, שאוכלוסיית ישראל עברה את השמונה מיליון בני אדם, ולא פחות חשוב מזה - בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל חיים בישראל יותר משישה מיליון יהודים. למספר הזה יש משמעות כפולה ומכופלת לאור הנתיב שעבר עמנו במאה האחרונה, גם לתוך המאה הזאת".