יורוקום: עוד עיכוב בהשקת הנוקיה לומיה 930 בישראל

סמארטפון הדגל של נוקיה ומיקרוסופט יצא במדינות שונות בעולם כבר בחודש יולי, כאשר לישראל היה אמור להגיע בספטמבר ■ ביורוקום החליטו לדחות את ההשקה לאמצע אוקטובר

עוד עיכוב בהשקת סמארטפון הדגל של נוקיה ומיקרוסופט - לומיה 930. המכשיר שהיה אמור לעזור במעט למכירות המדשדשות של סמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ווינדוס פון, ממשיך להתעכב בהגעתו ארצה.

הלומיה 930 יצא במדינות שונות בעולם כבר בחודש יולי, כאשר לישראל היה אמור להגיע בספטמבר - "רק" כחודשיים וחצי לאחר ההשקה המקורית, שזה גם זמן השקה לא סביר למכשיר דגל.

עכשיו, ביורוקום החליטו לדחות את ההשקה לאמצע אוקטובר, לאחר שבחודש אוגוסט הודיעו שההשקה תהיה בספטמבר. ביורוקום משליכים את האשמה במיקרוסופט ישראל.

מיורוקום נמסר: "מדיניות השקת מוצרים חדשים של מייקרוסופט-נוקיה היא להשיק דגמים חדשים במספר מצומצם של מדינות גדולות, הנקראות Focus Country, בשאר המדינות ההשקה בדרך כלל כחודשיים אחרי. מכשיר הסמארטפון לומיה 930 הושק במדינות הללו במהלך חודשי יולי-אוגוסט. בישראל כמו בשאר העולם מתוכננת ההגעה בקרוב מאוד. במהלך חול המועד יגיעו הטלפונים ויושקו לאחר החג". ובמילים אחרות - ביורוקום מאשימים את מיקרוסופט בכך שהיא לא מעניקה חשיבות יתרה לשוק בישראל.

זו לא פעם ראשונה שיורוקום משליכה את האשמה במחירים גבוהים או בעיכובים בהשקות על גורמים אחרים. למשל, לפני מספר שבועות השיקה יורוקום את הלומיה 1520, מכשיר המוגדר כפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) המגיע עם מסך 6 אינץ' ונמכר בעת השקתו ב-3,100 שקל.

ליורוקום לא הפריע שמדובר בסמארטפון שיצא לשוק העולמי כבר בחודש נובמבר 2013. מדובר במחיר שערורייתי לסמארטפון שבמונחי עולם הטכנולוגיה נחשב ל'ענתיקה'. ההסבר שחברת יורוקום סיפקה בזמנו ל"גלובס" בתשובה לשאלת המחירים היקרים הוא תמוה, כאשר החברה השליכה את האשמה בחברות הסלולר: "בניגוד לרוב השווקים בעולם בהם המכשירים מסובסדים על-ידי חברות הסלולר, בישראל דווקא יש סיבסוד שלילי, ולכן בחלק מהמקרים מחירי המכשירים מעט יותר יקרים יחסית לעולם".

חשוב לדעת שיורוקום מוכרת בעצמה את הסמארטפונים במחיר המדובר דרך חנות האינטרנט שלה, לכן הקשר לחברות הסלולר או על עלויות שילוח לא במקום, כי יצרניות גדולות אחרות מצליחות להשיק מכשירים במחירים נמוכים יותר.

הלומיה 930 מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית Full HD, מעבד מרובע ליבות של קוואלקום מסוג סנפדרגון 800 במהירות 2.2 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון פנימי של 32 ג'יגה (ללא יכולת הרחבה). המצלמה מגיעה עם חיישן 20 מגה פיקסל ועדשת קרל זייס.