גמר חשבון: בור של 550-600 אלף ש' לאיגוד הטניס מהאירוח בפלורידה

מנכ"ל האיגוד שלמה גליקשטיין דוחה את הביקורות על ההחלטה לשחק מול ארגנטינה בארה"ב: "בכל מקום אחר שהיינו מארחים הבור התקציבי היה גדול יותר"

דודי סלע / צלם: רויטרס
דודי סלע / צלם: רויטרס

באיגוד הטניס סיימו בימים אלו לערוך את החישובים האחרונים של עלות מפגש הדייויס מול ארגנטינה (2-3 לארגנטינה), אותו אירחו בחודש ספטמבר בעיר סאנרייז שבפלורידה. מנכ"ל האיגוד שלמה גליקשטיין מאשר ל"גלובס" כי גם לאחר התרומות שהושגו מהאוכלוסיה היהודית בפלורידה וסביבותיה, נותר בור של כ-600 אלף שקל.

מנכ"ל האיגוד דוחה את הביקורות על ההחלטה לארח את מפגש הפלייאוף על העלייה לבית העליון דווקא במרחק 10,000 ק"מ מישראל, ואומר: "אמנם נותרנו עם בור של כ-550-600 אלף שקל מהאירוח בפלורידה, אבל בכל מקום אחר בעולם בו היינו מארחים את המפגש, הבור התקציבי היה עמוק בהרבה. בין היתר היות ובפלורידה הצלחנו לגייס חסויות בסכומים לא מבוטלים במהלך השבועיים שלפני המשחק". העלות הכוללת של האירוע הסתכמה בכמיליון וחצי שקל.

כזכור, ארגון הטניס הבינלאומי (ITF) כפה על איגוד הטניס הישראלי להעביר את המפגש שתוכנן להתקיים בהיכל נוקיה בתל-אביב בחודש יולי, למקום ניטרלי בשל מבצע "צוק איתן". בפני האיגוד עמדו מספר חלופות מצומצם: קפריסין, פולין, אסטוניה ומס' ערים ברחבי ארה"ב (ניו יורק, טורונטו, לוס אנג'לס). באיגוד טוענים כי מרבית החלופות התגלו כבלתי ישימות, נוכח דרישות האיגוד הבינלאומי.

"קיווינו והאמנו שנצליח לגייס יותר תרומות למפגש בסאנרייז אבל בסך הכל גויסו סכומי כסף נכבדים למדי לטובת המפגש, אשר בוודאות לא היו מגויסים באף אחת ממדינות אירופה או המזרח התיכון. בדיעבד, ועל אף ההפסד הכואב, אנחנו גאים ביכולת ובחוסן שהציגה הנבחרת שלנו ובאירוע הפנטסטי שהתקיים בסאנרייז בלוח זמנים קצר מאוד ושלמים לחלוטין עם ההחלטה לקיים את המפגש שם. אנו סבורים כי הייתה זו, בנסיבות, ההחלטה הנכונה ביותר".