מסתמן: האופציות שהובטחו לעובדי חברת החשמל לא כשרות

משרד רו"ח MBT מכין דוח ביקורת על הסכם האופציות שהובטחו לעובדים בתמורה להסכמתם להקמת מיזם הסיבים האופטיים ■ מסקנות ראשוניות - האופציות לא אושרו וספק אם הובטחו

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

משרד רו"ח MBT צפוי להגיש לאחר החגים את דוח הביקורת שלו בנושא האופציות שהובטחו לעובדי חברת החשמל בתמורה להסכמתם להקמת מיזם הסיבים האופטיים. מסקנות ראשוניות שעולות מעבודת המשרד היא אם הובטחו אופציות, הרי שהן כלל לא אושרו על ידי הדירקטוריון, וקיים ספק גדול לגבי מהימנות ההבטחה והאם היא ניתנה כשורה.

MBT נשכרו על ידי רשות החברות כדי לחקור כיצד צצה סוגיית האופציות לעובדים והאם ההבטחות שניתנו לעובדים, אם ניתנו בכלל, מחזיקות מים. כזכור, העובדים "האטו" את עבודת המיזם ועכבו את השקתו בגלל דרישתם לקבלת תמורה כספית בתמורה להסכמתם להקימו במשותף עם בעלי מניות פרטיים, על גבי תשתיות חברת החשמל.

רשות החברות התנגדה בתקיפות לאופציות וכאמור, מהערכות ראשוניות שיופיעו בדוח, ככל הנראה דירקטוריון החברה לא אישר זאת. הרשות הסכימה לבחון מתן בונוסים לעובדים בעקבות המיזם אבל מתנגדת בתקיפות לאופציות, שכן הדבר עשוי להוות תקדים מאד מסוכן מבחינתה. הדוח ינסה לתת תשובות לשאלות כיצד ועל ידי מי ניתנה ההבטחה לעובדים לקבל אופציות.

תגובת חברת החשמל: "לפי מיטב ידיעתנו הבדיקה טרם הסתיימה ופגישות עם גורמים בחברה נקבעו רק לאחרי החגים, כך שלא ברור כיצד מישהו הגיע לתובנה. בכל מקרה, בשום שלב לא הובטחו לעובדים אופציות ע"י ההנהלה או הדירקטוריון, וההסכם עם העובדים כפוף לאישור רשות החברות, אישור שעדיין לא ניתן".