"דאעש השתלט על 50% מכובאני, 700 כורדים נצורים בעיר"

אתר "סקיי ניוז" בערבית דיווח כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" כבשו יותר ממחצית משטח העיר הסורית שבגבול טורקיה ■ 31 בני אדם נהרגו, ויותר מ-1,000 נעצרו בהפגנות סולידריות עם הכורדים בטורקיה

פעיל דאע"ש / צילום: רויטרס
פעיל דאע"ש / צילום: רויטרס

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאע"ש) כובשים יותר ויותר שטחים מכובאני, העיר הסורית האסטרטגית השוכנת בגבול טורקיה. אתר "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווח כי דאעש כבש יותר מ-50% משטח העיר. עוד דווח ש-125 לוחמים כורדים נהרגו במארב של לוחמי דאעש בצפון-מזרח כובאני. על פי הדיווח, 12 כורדים אחרים נלקחו בשבי בתקרית זו.

לעומת זאת, דובר ארגון זכויות אדם סורי היושב בבריטניה, ראמי עבד אל-רחמן, טען כי הלוחמים "כבשו לפחות 40%" מידי הכורדים המתגוררים בעיר. לדבריו של עבד אל-רחמן, דאעש נמצא בשליטה כמעט מלאה ב"רובע הביטחון" של העיר - שם נמצאים מבנים מנהליים של ממשלת סוריה. כמו כן, הארגון טען כי השתלט גם על מטה הכוחות הכורדים, המשמש את הצבא הכורדי ואת הרשויות האזרחיות. "הג'יהאדיסטים כבשו את בניין המפקדה", מסר.

השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, אמר היום כי כ-700 בני אדם, רובם קשישים, עדיין נצורים בכובאני. הוא קרא לממשלת טורקיה לאפשר למתנדבים להיכנס לסוריה על מנת להגן על העיר מפני לוחמי "המדינה האיסלאמית".

הפגנות אלימות בטורקיה

בטורקיה נמשכו גם היום הפגנות הסולידריות עם תושבי כובאני. שר החוץ של טורקיה, אפכאן עלא, אמר היום כי 31 בני אדם נהרגו במהלך עימותים בין המפגינים לבין מתנגדיהם בשלושת הימים האחרונים. לדבריו, יותר מאלף בני אדם נעצרו עד כה. "מאז יום שלישי, 35 מחוזות הושפעו מהאירועים הללו", הוסיף. "רוב ההרוגים איבדו את חייהם במהלך פעולות אלימות בין קבוצות מתנגדים".

את הדברים אמר עלא במסיבת עיתונאים שכינס לאחר ששני שוטרים נהרגו וקצין משטרה נפצע באורח קשה בתקיפה במזרח מחוז בינגול אמש. "חמשת הטרוריסטים שביצעו את הפיגוע בבינגול אמש נהרגו", ציין. הוא מסר כי טרוריסטים אחרים שהיו מעורבים בפיגוע נוסף שאירע בדיארבקיר, נעצרו.

במקביל, נמשכים הלחצים הבינלאומיים על טורקיה לצאת למבצע קרקעי בכובאני. לאחר שאתמול הבהיר שר החוץ של טורקיה שמדינתו לא תצא למבצע כזה לבדה, היום הצטרפה גם איראן ללחצים. "בשיחות הסגורות שלנו עם טורקיה, גילינו שהמדינה הזאת אינה בעד החמרה של המשבר באזור ואנו מקווים שהיא תשחק תפקיד חיובי", אמר סגן שר החוץ של הרפובליקה האיסלאמית, חוסיין אמיר עבד אל-לחיאן, והוסיף: "אנקרה יכולה לשחק תפקיד את התפקיד החשוב ביותר על מנת לסייע לפליטים הסורים לשוב לביתם".