התחדשות עירונית: זה מה שיקרה לבניין ברח' תל חי בראשל"צ

בתמורה לחיזוק הבניין יוכל היזם לבנות ולמכור 5 דירות חדשות ■ מדובר בתוספת של 3 קומות, במסגרתה נבנות דירות 3 ו-5 חדרים ועוד דירת פנטהאוז

סיפור בעלי הדירות:

בעלי הדירות ברחוב תל חי התחילו לדבר על תמ"א 38 לפני שנים וכיום נמצאים בשלב מתקדם של הבנייה והחיזוק. "לא היה קל. יש רעש ובנייה כבר שנה וחצי", מספרת יונה קרמר, בעלת דירה בבניין. "ידענו מראש שלא יהיה קל וזה עוד מעט ייגמר. זה שווה את התקופה הקשה כי בסוף הבניין, שהוא בן 40, יהיה מחוזק, תהיה לנו מעלית ומרפסת ולא הוצאנו על זה כסף. בגלל שיש אצלנו רק שני דיירים בקומה, היה קשה למצוא יזם שיתקדם עם הפרויקט, אבל בסוף הצלחנו".

התמורה ליזם:

בתמורה לחיזוק הבניין יוכל היזם לבנות ולמכור חמש דירות חדשות. מדובר בתוספת של שלוש קומות במסגרתה נבנות דירות 3 ו-5 חדרים ועוד דירת פנטהאוז. דירת 3 חדרים בשטח 88 מ"ר עם מרפסת נמכרה ב-1.31 מיליון שקל. דירה בת 5 חדרים בשטח 112 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר נמכרה ב-1.55 מיליון שקל. יתווספו חמש מקומות חניה לדירות החדשות, חלקם במתקני חניה.

התמורה לדיירים:

חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה, שיפוץ החזית, שיפוץ הלובי וחדר המדרגות, פיתוח הגינה, חידוש מערכת הביוב, התקנת מעלית, תוספת מרפסת לדירות הקיימות, החלפת תריסים, שיפוץ המקלט.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט שנתיים. היתר הבנייה התקבל במאי 2013, העבודות החלו ביוני 2013, וצפויות להסתיים תוך כמה חודשים. הקבלן נמצא בשלב חיפוי החוץ של הבניין והתקנת מדרגות. הדירות החדשות נמכרו למעט דירת הפנטהאוז.

מיקום:

רחוב תל חי 25 בשכונת אברמוביץ בראשון לציון.

המצב הקיים:

בניין משנות ה-70, ארבע קומות על עמודים, ובו 8 דירות, בשטח ממוצע של 100 מ"ר לדירה. בבניין אין מעלית ויש חניה.

יזם:

ברקת 38 מבנים בע"מ

שיווק הפרויקט:

שי רונן, קבוצת MY HOUSE

קבלן מבצע:

קורין ניהול וביצוע פרויקטים

אדריכל:

יריב לוסטיג, "לוי לוסטיג אדריכלים"