קבלנים סינים מציעים: קנו דירה - קבלו 1,000 תרנגולות חינם

הקבלנים הנואשים מההאטה בשוק הנדל"ן פונים לפעלולי שיווק חדשניים בניסיון למשוך קונים

השתקפות מגדלי מגורים בסין / צילום: רויטרס
השתקפות מגדלי מגורים בסין / צילום: רויטרס

דוגמניות בלבוש פילגשים מהתקופה הקיסרית, הנחות למי שמצליח לרזות, פנייה לרגש הפטריוטי ואפילו בונוס של 1,000 תרנגולות למי שיקנה דירה. שוק הנדל"ן החלש בסין יצר כמה פעלולי שיווק חדשניים של קבלנים נואשים, שמנסים למכור דירות בחודשי המכירות החזקים מסורתית ספטמבר ואוקטובר.

הנדל"ן היה המגזר החשוב ביותר בכלכלת סין מאז המשבר הפיננסי העולמי ב-2008, והירידה בשוק זה מתחילת 2014 הובילה להאטה רחבה בהשקעות ובתפוקת מפעלים. זה הוביל לחששות שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם עומדת בפני נחיתה כואבת, מפני שהסקטור שהניע את עלייתה נכנס להילוך אחורי.

מחירי דירות חדשות ירדו באוגוסט זה החודש הרביעי ברציפות, הפעם ב-1.1% בהשוואה ליולי. השטח הכולל של הדירות שנמכרו צנח באוגוסט ב-12.4% ביחס לאוגוסט 2013.

מול מצוקה כזו, קבלנים רבים ברחבי המדינה פנו לגימיקים ולפעלולים פומביים כדי למשוך קונים.

בעיר הענייה יחסית נאנינג בדרום המדינה, קבלן אחד הציע לקוני דירות אצלו 1,000 תרנגולות בחינם, לרגל חנוכת פרויקט הדיור האחרון שלו. הוא מבטיח ש"אם תוכלו לתפוס אותן, הן שלכם".

יותר מאלף מתושבי העיר הגיעו לארוחת הצהריים שהוא ארגן, והתחוללה מהומה כאשר הקבלן שחרר כמובטח את התרנגולות מכלוביהן, והמקומיים מיהרו להשתלט על כמה שניתן מהן. בתוך 15 דקות, על מה שנשאר ממסע הקידום היה ערימות של נוצות וכמה נעליים שהלכו לאיבוד, לפי דיווחי התקשורת המקומית ותצלומים מהאירוע באינטרנט.

במחוז סצ'ואן, אחד הקבלנים שכר דוגמניות חטובות רגליים בחצאיות קצרות, שהקיפו בעמידה את הפרויקט החדש שלו, שנשא שלטים כמו "קנו את הדירות שלנו למען האומה והעם". הפנייה הסקסיסטית הזו לפטריוטיות הביכה כנראה את הדוגמניות, שרובן עטו מסיכות ומשקפי שמש.

קבלן בעיר שוצ'אנג במרכז סין שכר עשרות נערות שהתלבשו בסגנון הקיסרי הקדום במדינה. צ'יינה פולי ריל אסטייט, מחברות הבנייה הגדולות במדינה, מציעה הנחות שעולות עם משקל הגוף שאנשים מורידים בפרק זמן נתון.

לא ברור עד כמה הצליחו הגימיקים הללו לפתות קונים. התקשורת בסין גדושה בדיווחים על הנחות גדולות שמציעים קבלנים בכל רחבי המדינה, אך רוב הקונים יושבים כנראה על הגדר וממתינים לראות אם המחירים ימשיכו לרדת.

"אין כעת כמעט עסקאות, ולכן החלטתי לקחת חופש ולחזור לעיר הולדתי למשך 20 יום", אמר ליו היידונג, מתווך נדל"ן שעובד בדרך כלל בבייג'ין.