הוט עלולה לגרום לדחייה במכרז דור 4 בסלולר

החברה שינתה מבנה בעלות, שדורש אישור של משרד התקשורת ובדיקה של משרד הביטחון, ולא דיווחה ■ כעת צריך השב"כ לבדוק את השינוי ■ אפשרות תאורטית אחרת אפשרית היא למנוע מהוט להתמודד במכרז

פטריק דרהי / צילום: איל יצהר
פטריק דרהי / צילום: איל יצהר

המכרז על תדרי הדור הרביעי עלול להידחות. הסיבה לכך היא הצורך בבדיקה של משרד הביטחון והשב"כ את שינוי מבנה הבעלות של חברת הוט שעליו לא דיווחה למשרד התקשורת ולמועצת הכבלים.

בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון אצל שר התקשורת גלעד ארדן כדי לבחון את ההשלכות של הארוע ולנסות ולקבל תמונה יותר ברורה לגבי עומק הבדיקה ומשכה, ולפיה יוכלו להעריך האם תהיה דחייה, ואם כן כיצד ניתן לקצרה ככל הניתן.

לפי בכירים במועצת הכבלים ובמשרד התקשורת, מתברר כי חל שינוי במבנה הבעלות של הוט, וככל הנראה הוכנסה חברת השקעות נוספת לתוך קבוצת השליטה של הוט - אלטיס.

על-פי תנאי הרישיון, כל בעל רישיון חייב לדווח ולקבל אישור מראש לשינוי במבנה הבעלות. הסיבות לכך הן ביטחוניות, היות וקיים חשש מצד מדינות אויב שישתלטו על חברות בישראל ודרכן יפעלו נגד המדינה.

בדיקה כזו יכולה להתמשך מספר חודשים, תלוי במשאבים שמוקצים לבדיקה ולעומקה. המכרז צפוי להיערך בחודש דצמבר אבל האישור מצד משרד התקשורת לחברות להתמודד צריך להינתן כבר בחודש הבא. היות ומשרד התקשורת התוודע לעניין רק לפני כעשרה ימים ייתכן ולא יהיה מנוס מדחייה במכרז.

אפשרות תאורטית אחרת אפשרית היא למנוע מהוט להתמודד במכרז, אך נראה שזו אופציה שהסיכויים להתממשותה לא גבוהים. על כל פנים, במשרד התקשורת ובמועצת הכבלים זועמים על הוט והתנהלותה בעניין ומבטיחים שלא יעברו לסדר היום על הפרת תנאי הרישיון.

גורמים במשרד התקשורת אמרו בתגובה כי "מדובר בהתנהלות חמורה של הוט שאיננה מקפידה על החוק והרגולציה ולא בפעם הראשונה. המשרד יבדוק את ההפרה הזו ויגיב בהתאם למתחייב בחוק וצורכי השוק".

בהוט בחרו שלא להגיב.