בני סכנין הודתה בטקס לבשארה; ליברמן: "להשעות אותה"

במהלך טקס לספונסרים הקבוצה הודתה בין השאר לעזמי בשארה, שחשוד בריגול לחיזבאללה ■ המנהלת: "זו מעורבות פוליטית פסולה" ■ ליברמן: "שישחקו בקטאר"

בני סכנין, ליגת העל בכדורגל / צלם: רויטרס
בני סכנין, ליגת העל בכדורגל / צלם: רויטרס

בני סכנין צפויה לעמוד לדין בעקבות טקס הוקרה שערכה לפני המשחק אתמול (שבת) מול הפועל תל אביב, ובו הודתה לעזמי בשארה. במנהלת הליגה ובהתאחדות לכדורגל ימתינו לדו"חות המשקיף והשופט בנוגע לטקס לציון הספונסרים שסייעו למועדון, וביניהם נכלל גם בשארה. הדבר עורר סערה, שגררה תגובות רבות מחברי כנסת.

כזכור, בשארה נמלט מישראל ב-2007 בעקבות חקירה שנפתחה נגדו בחשד לעבירות ריגול וסיוע לחיזבאללה בעת מלחמת לבנון השנייה. בשארה נמצא בקטאר, שנחשבת לתומכת כלכלית מרכזית בחמאס. במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון חברי סיעת בל"ד נסעו לקטאר ושם נפגשו עם בשארה, וספגו ביקורת חריפה. אנשי סכנין הודו היום לאנשים שעזרו לקבוצה לגייס כסף ממדינות ערב, וביניהן קטאר.

במנהלת הבהירו כי בני סכנין אכן שלחה בשבוע שעבר בקשה לקיים טקס לפני המשחק כדי להודות לספונסרים, אבל מיהרו להבהיר כי בבקשה לא צוין שמו של בשארה. בבקשה של סכנין שהגיעה לוואלה! ספורט מצוינים שמות של ארבעה אנשים שסכנין רוצה להודות להם: מוניב טרביה, איאד ח'לאילה, מוראד חדד ועוואד עבד אל פתאח. ממנהלת הליגה נמסר ש"בבקשה שהועברה על ידי בני סכנין ואושרה על ידי המנהלת להענקת מגני הוקרה לספונסרים של הקבוצה, לא צוין שמו של עזמי בשארה. מעבר לכך, בשיחה מוקדמת עם ראשי סכנין הובהר כי חל איסור לערב בטקס חברי כנסת או כל גורם פוליטי אחר. המנהלת רואה בחומרה רבה הטעיה זו. מיד לאחר קבלת דוח המשקיף תגיש המנהלת תלונה לתובע של ההתאחדות לכדורגל כדי שזה יעמידם לדין".

מנכ"ל המנהלת אורן חסון: "כללי פיפ"א ואופ"א מחייבים את העוסקים בענף שלא לערב פוליטיקה וכדורגל וצר לנו על המעורבות הפוליטית הפסולה במגרש הכדורגל בסכנין, כפי שבאה לידי ביטוי הערב".

מונדר חלאילה, דובר בני סכנין, נשאל על הסוגיה ואמר בקצרה: "אז יעמידו אותנו לדין". היו"ר מוחמד אבו יונס: "אני חושב שעושים סיפור משום דבר. אירחנו אנשים שגייסו בשבילנו כסף מארצות ערב. בכל ראיון בטלויזיה שואלים אותי למה אני לא מביא כסף מאיזה שייח' וכשעשינו את זה, באים אלינו בטענות. עשינו הכל כמו שביקשו מהמנהלת. לא קיבלנו את הכסף מעזמי בשארה אישית, קיבלנו אותו ממדינה. אני תמה ומתפלא. ביקשנו אישור והכל אושר. עושים סיפור משום דבר".

"עשינו הכול לפי הספר", הוסיף אבו יונס. "גייסנו כסף למטרת ספורט וחינוך והודינו לכל האנשים שעזרו לגייס את הכסף. ביקשנו אישור, ואם המינהלת רוצה לעשות רעש ולכתוב על זה אז שיבושם להם. אנחנו מתעסקים בספורט. בושה אם נעמוד לדין".

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב: "כשקבוצת כדורגל בליגה הישראלית מודה למי שחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה, שברח מהארץ ומסית נגד מדינת ישראל, יש לנקוט נגדה בצעדים חריפים. אני מציע להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה לשקול להשעות את פעילותה של בני סכנין בליגת העל ולנקוט נגדה באופן מיידי בצעדים חריפים כגון קנסות כבדים ומשחקי רדיוס ללא קהל לתקופה ממושכת. להנהלת הקבוצה אני מציע לשקול אפשרות לעבור ולשחק בליגה הפלסטינית או בליגה הקטארית".

שרת הספורט, לימור לבנת: "אני רואה מקרה זה בחומרה רבה. מדובר לא רק בפרובוקציה אלא בחציית קווים אדומים של ממש, שאין להם מקום במגרשי הכדורגל. זו לא הפעם הראשונה שהאצטדיון בסכנין בחסות ראשי הקבוצה משמש במה לגילויים אנטי ישראליים. אבל האירוע הערב שבו קבוצה בליגה הישראלית מעניקה תעודת הוקרה לאדם שנחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה, הוא בלתי נסבל. אני קוראת להתאחדות לכדורגל לנהוג במלוא חומרת הדין נגד הקבוצה והגורמים שאחראים לשערורייה".

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל: "כמה קל להרוס בדקה דבר יפה שנבנה במשך שנים. הטקס שנערך לכבודו של בשארה, שחשוד בריגול לטובת חיזבאללה בזמן מלחמה, הוא סטירה בפניהם של כל הערבים והיהודים שמאמינים בדו-קיום. כל כך חבל שדווקא מועדון בני סכנין, שמהווה סמל להשתלבותם המוצלחת של ערביי ישראל בחברה, נתן ידו לאקט דוחה כל כך".

עוד במשחק: חלק מאוהדי בני סכנין ניסו להכניס לאצטדיון שלט מחאה על האירועים בהר הבית, בעקבות העימותים בין המשטרה לבין צעירים פלסטינים שמחו על ביקור יהודים במתחם. הסדרנים באצטדיון סירבו ולא אישרו את הכנסת השלטים, וכאות מחאה מספר אוהדי סכנין סירבו להיכנס למשחק. בהמשך המשחק השלט הוכנס, ובו נכתב "ירושלים קדושתנו".