נבחרת גרמניה זכתה במונדיאל - כמה כסף זה היה שווה להתאחדות שלה?

דיווח: ההתאחדות הגרמנית רשמה רווח של 4.5 מיליון אירו מברזיל 2014; כל שחקן יקבל בונוס של 300 אלף אירו, הבונדסליגה גם תזכה לנתח מהעוגה

בסטיאן שוויינשטייגר, לוקאס פודולסקי, נבחרת גרמניה זוכה בגביע העולם 2014 / צלם: רויטרס
בסטיאן שוויינשטייגר, לוקאס פודולסקי, נבחרת גרמניה זוכה בגביע העולם 2014 / צלם: רויטרס

התאחדות הכדורגל של גרמניה רשמה רווח של 4.5 מיליון אירו בעקבות הזכייה של הנבחרת הלאומית במונדיאל 2014, שהתקיים הקיץ בברזיל. כך מפרסם עיתון העסקים "האנדסבלאט". על-פי התחזיות המוקדמות של ההתאחדות, הטורניר היה אמור לייצר לה רווח של 3.4 מיליון אירו בלבד.

העובדה שה"מאנשאפט" הלכו כל הדרך עד לזכייה בגביע, הבטיחה להם את הבונוס המקסימלי שפיפ"א, מארגנת גביע העולם, מחלקת לנבחרות המשתתפות: 35 מיליון דולר (כ-27.5 מיליון אירו). מתוך סכום זה, 6.9 מיליון אירו אמורים להגיע ל-23 שחקני הסגל כמענק עבור הזכייה (300 אלף אירו לכל אחד). יחד עם הוצאות התפעול השונות, הטיסות, השהייה בברזיל, בניית מתקן האימונים של גרמניה שם, ומשכורות לעובדים נוספים - נוצרה בסופו של דבר שורת הרווח בסך 4.5 מיליון אירו.

אגב, מרוויחה אחרת מהעניין היא מינהלת הליגה הגרמנית (DFL), המתפעלת את הבונדסליגה והבונדסליגה 2: על-פי ההסכם בין המינהלת להתאחדות, האחרונה צריכה להעביר למתפעלת הליגות המקצועניות מחצית מהרווחים של המונדיאל.