פרטיהם של ח"כים וסלבס דלפו בגלל אפליקציית כלבים

התנועה לזכויות דיגיטליות תפנה לגוגל ולאפל בבקשה להסיר את אפליקציית מאגר כלבים של משרד החקלאות

מירי רגב / צילום: איל יצהר
מירי רגב / צילום: איל יצהר

התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה היום לחברת גוגל בבקשה להסיר מחנות האפליקציות שלה את אפליקציית "מאגר כלבים". האפליקציה, הזמינה באפסטור ובגוגל פליי, מאפשרת לגולשים לדלות את פרטיהם האישיים של בעלי כלבים הכוללים מספרי סלולר, כתובות אישיות ועוד. מספר גולשים הספיקו כבר לחשוף באמצעות האפליקציה את פרטיהן של חברות הכנסת מירי רגב, שלי יחימוביץ' ומירב מיכאלי. עוד נחשפו פרטיהן של השחקנית אורנה בנאי ואחרים.

עוד הוסיפו בתנועה כי האפליקציה לא רק מדליפה את פרטיהם האישיים של הגולשים אלא גם חושפת אותם למעקב של הרשויות. בהתקנת האפליקציה מבקש משרד החקלאות לעקוב אחר המשתמש, לגשת לפרטי המיקום שלו, גם אם אינו משתמש ביישום, לקבל את יומן השיחות שלו ועוד.

עוה"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות אמר היום כי "מדינת ישראל מוכיחה שוב שבכל הקשור לשמירה על מידע אישי, פרטי ורגיש, המדינה מתרשלת פעם אחר פעם. אנחנו קוראים לאזרחי ישראל לדווח לגוגל ולאפסטור על האפליקציה הפוגענית ולהסירה מחנות האפליקציות. זוהי עוד דוגמה להתייחסות הרשלנית של המדינה למידע על אזרחיה. מטריד לחשוב מה יעשו במדינה עם המידע הביומטרי שלנו, ומתי נתעורר בבוקר עם אפליקציה שחושפת לציבור, בצורה קלה ופשוטה, גם אותו".

גון קמני, ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי במשרד הפנים, מבקש להבהיר כי "אין כל מקום להשוואה בין מאגר משרד החקלאות לבין המאגר הביומטרי המוגדר סודי ביותר ומונחה אבטחה על ידי גורמי הביטחון. באבטחת המאגר הביומטרי מושקעים משאבים רבים ביותר כפי שגורמי הביטחון יודעים לאבטח נתונים רגישים. המאגר מופרד מכל רשת. אין ולא תהיה כל גישה אליו. במאגר הביומטרי אין כל פרטים מזהים- רק 2 טביעות אצבע, ותמונת פנים, אפילו לא מספר זהות. אין ולא תהיה כל כוונה ליצור אפליקציה למאגר הביומטרי".