גולדמן זאקס: "גוברת התלות של פריגו במיזוגים ורכישות"

האם מניית פריגו "תחליף קידומת" בקרוב? נכון להיום מחיר המניה הוא כ-156 דולר, אך בדויטשה בנק מצמידים לה מחיר יעד של 207 דולר - פרמיה של 33% על המחיר הנוכחי

האם מניית פריגו "תחליף קידומת" בקרוב, ותעלה מעל למחיר של 200 דולר? נכון להיום מחיר המניה הוא כ-156 דולר, אך בדויטשה בנק מצמידים לה מחיר יעד של 207 דולר - פרמיה של 33% על המחיר הנוכחי. בדויטשה העלו את מחיר היעד מ-189 דולר, בעקבות העסקה עליה הודיעה פריגו ביום חמישי, לרכישת אומגה הבלגית תמורת כ-4.5 מיליארד דולר.

חברת התרופות פריגו נסחרת בשווי 20.8 מיליארד דולר בניו יורק ובת"א. רכישת אומגה הייתה הדיווח המרכזי מתוך כמה שפריגו סיפקה באותו יום, כולל דוחות כספיים רבעוניים חלשים מהצפוי וחזרה לשיווק של תרופת ה-Mucinex שהוסרה מהמדפים.

האנליסטים גרג גילברט וגרג פרייזר מדויטשה בנק מציינים כי אומגה, בעלת מעמד מוביל בשוק התרופות ללא מרשם (OTC) באירופה, תסייע להאיץ את התרחבות פריגו בשוק ה-OTC הגדול והיציב של אירופה - יעד אסטרטגי של החברה, שמגוון מהותית את בסיס ההכנסות שלה.

האנליסטים מצרפים למודל שלהם את תוצאות אומגה, אותן הם מעריכים במכירות שנתיות של 1.8 מיליארד דולר בשנת הכספים 2016, רווחיות גולמית של 55% וסינרגיות של 50 מיליון דולר בעלויות בשנה השלישית לרכישה. כתוצאה, הם מעלים כאמור את מחיר היעד למניה, וממשיכים להמליץ על "קנייה".

בגולדמן זאקס ההמלצה נותרת "נייטרלי", והאנליסטית ג'יימי רובין כותבת כי התלות של פריגו בביצוע מיזוגים ורכישות לצורך השגת צמיחה, הולכת וגוברת. "אנחנו מאמינים שיש הצדקה אסטרטגית ופיננסית לעסקת אומגה - בהתאם ליעד החברה להתרחב מחוץ לארה"ב. עם זאת, תמהיל מנועי הצמיחה משנה את החברה, שהופכת להיות תלויה יותר בעסקאות, לעומת ההיסטוריה שלה שכללה צמיחה אורגנית שהצדיקה את המכפיל הגבוה יחסית שלה". מחיר היעד של גולדמן זאקס למניה נמוך ממחיר השוק - 150 דולר.

לדברי האנליסט יונתן קרייזמן מבנק ירושלים, "החדשות הפחות טובות: הרכישה מתבצעת לפי מכפיל מכירות של 3.4 - לא נמוך במיוחד; החדשות הטובות: פריגו מגיעה עם יתרון של מוניטין רב ו'משמעת תקציבית' עמה ניגשה לעסקאות קודמות".

העסקה תמומן ברובה במזומן. בסוכנות הדירוג מודי'ס הותירו ללא שינוי את דירוג החוב של פריגו, על Baa3 באופק יציב, ונימקו זאת במודל העסקי ובמינוף הפיננסי המתון שלה - יחס חוב ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הנמוך מ-3. "רכישת אומגה תגדיל את המינוף לכ-4, אך מודי'ס מצפה לירידה במינוף במהירות לאור הגידול ב-EBITDA", נכתב.

אושרה הארכת כהונת הדירקטורים

בשבוע שעבר נערכה אסיפת בעלי המניות של פריגו ובה אושרה הארכת כהונתם של דירקטורים, כולל היו"ר והמנכ"ל ג'וזף פאפא. זאת, למרות התנגדות של חברות ייעוץ לגופים מוסדיים.

אנטרופי הישראלית התנגדה בתחילה להארכת כהונתם של שני דירקטורים בלתי תלויים, אך הסירה את ההמלצה השלילית לאחר דיונים עם החברה. מנגד, המשיכה אנטרופי להתנגד לכפל התפקידים של פאפא כיו"ר ומנכ"ל, בהתאם למדיניותה המוכרת. גם פסגות, שאינה משתמשת בהמלצות אנטרופי, התנגדה לנושא.

באנטרופי ציינו שעמדת פריגו לגבי הדירקטורים התקבלה תוך קשב רב למעמדה הייחודי של החברה, שלמעשה הינה חברה אירית הנסחרת גם בארה"ב ופועלת בהתאם לכללי הרשויות שם.

באנטרופי הוסיפו שבכוונתם להעלות נושאים שונים לדיון לקראת עדכון המדיניות ל-2015, בפורום נרחב של נציגי הגופים המוסדיים, נציגים מהאקדמיה ויועצים בכירים. בכלל זה, יועלה לדיון גם אופן יישום עקרונות מדיניות ההצבעה של אנטרופי באשר למבנה הדירקטוריון, אשר לו השפעה על ביצועי החברה לאורך הזמן.

עם זאת, כחברה אמריקאית שרוב המשקיעים בה אינם בהכרח מוסדיים ישראלים, ההתנגדות המשמעותית יותר הגיעה מכיוון חברת הייעוץ הגדולה ISS, שמייעצת למוסדיים מארה"ב. ISS התנגדה למינוי מחדש של הדירקטורים דיוויד גיבונס ומייקל ג'נדרנואה, בנימוק שאינם נחשבים לבלתי-תלויים אך הם מכהנים בוועדות הביקורת/הממשל התאגידי של הדירקטוריון, דבר שעלול "לצמצם את יכולת הוועדה לפקח על ההנהלה באובייקטיביות". כאמור, למרות ההתנגדות נבחרו השניים לכהונה נוספת.

אנליסטים על פריגו
 אנליסטים על פריגו