ארדן לוחץ להשלים את רפורמת השוק הסיטונאי

שר התקשורת יקיים מחר דיון מכריע במשרדו בסוגיה, ואם יתברר שהעבודה הושלמה לשביעות רצונו, הוא יחתום ויוציא אותה לדרך בטרם יסיים את תפקידו מחר ■ הרפורמה תקבע התנאים לפיהם מפעילים מתחרים יוכלו להשתמש בתשתיות בזק

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

לחצים כבדים מאד מצד שר התקשורת גלעד ארדן על הדרג המקצועי במשרד התקשורת לסיים את העבודה על רפורמת השוק הסיטונאי כדי שהוא יוכל להספיק ולחתום על הרפורמה בטרם יסיים את תפקידו מחר. ארדן יקיים מחר דיון מכריע במשרדו בסוגיה, ואם יתברר שהעבודה הושלמה לשביעות רצונו, הוא יתחום ויוציא אותה לדרך.

אם הטיפול בנושא לא יסתיים בקרוב מאוד, הרי שקיים סיכוי גבוה שהרפורמה תיקבר לעוד הרבה זמן ולכן בכירים במשרד עבדו גם במהלך יום שישי על מנת לנסות ולהגישה עד מחר לארדן לחתימה.

רפורמת השוק הסיטונאי אמורה לקבוע את התנאים לפיהם מפעילים מתחרים יוכלו להשתמש בתשתיות בזק לצורך תחרות כולל המחירים שישלמו לה.

המשרד מחזיק בדעה שאין צורך לערוך שימוע בעל פה למפעילים, וכי ניתן להסתפק בתגובותיהם בכתב על מנת לקבל החלטה. זאת מכיוון שהתהליך נמשך חודשים ארוכים והחברות כבר טענו את כל הטיעונים האפשריים בנוגע למהלך.

בזק סבורה שיש לאפשר לה לטעון את טיעוניה בעל פה, ולא להסתפק בהצגתם בכתב משום שיש הרבה נושאים שבכוונתה להציג לעיני השר, ושלא הוצגו לדרג המקצועי. בזק סבורה כי המודל שלפיו קבע המשרד את המחירים, מציג שינוי קיצוני לעומת מה שהוצג לה במודל הכלכלי הראשון ולכן החברה סבורה שלאור זאת אי אפשר לקבוע מחירים ומדיניות כה מהותית בדקה התשעים ששר התקשורת עוזב את משרדו ולפני ששמעו אותה בצורה מסודרת.