ועד עובדי בזק מבקש להכריז על סכסוך עבודה

זאת עקב הרפורמה בשוק הקווי שנחתמה אתמול ■ יו"ר הוועד, שלמה כפיר: "מנכ"ל משרד התקשורת הבטיח לי שידברו עם העובדים לפני שיחליטו על הרפורמה ולכן החלטת המשרד מאתמול היא הפרה שלטונית"

שלמה כפיר / צילום: איל יצהר
שלמה כפיר / צילום: איל יצהר

ועד עובדי בזק יוצא במאבק בעקבות החלטת שר התקשורת היוצא, גלעד ארדן, על פתיחת שוק התקשורת הקווית לתחרות (השוק הסיטונאי) באמצעות פתיחת רשת בזק לטובת מתחרותיה. ל"גלובס" נודע כי שלמה כפיר, יו"ר ועד העובדים, פנה היום להסתדרות ולהנהלת החברה והגיש בקשה לאישור הכרזה על סכסוך עבודה בחברת בזק.

במכתבו כותב כפיר כי "מזה מספר חודשים שאנו מבקשים מהנהלת החברה להיכנס איתנו למו"מ אינטנסיבי, במטרה לחתום על הסכם קיבוצי במסגרתו יעוגנו זכויות העובדים, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי, לאור ההשלכות שיש לרפורמה הצפויה בשוק התקשורת.

"אתמול חתם שר התקשורת, על הרפורמה הגדולה בשוק התקשורת לה השלכות מהותיות על חברת בזק ועל איתנותה הפיננסית. כמובן, שלרפורמה זו גם השלכות מהותיות על העובדים כאמור לעיל. אדגיש, כי מנכ"ל משרד התקשורת לא עמד בהבטחתו לארגון העובדים להביא לידיעת הארגון את ההחלטה ומשמעויותיה טרם החתימה", כתב.

כפיר מציין כי פניותיו לא נענו "ועד לרגע זה, לא נוהל עמנו מו"מ. זאת, למרות שדרשנו להיכנס למו"מ במיוחד בשל טענתנו שההחלטה על הרפורמה יכולה להתקבל בכל עת וכי עלינו להיות מוכנים עם הסכם קיבוצי המסדיר את כל זכויות העובדים".

במכתב ששלח להנהלת החברה הוא מדגיש כי "לשינויים הצפויים בשוק התקשורת בחודשים הקרובים, משמעות כבדה ביותר על עסקיה של בזק, על הכנסותיה ועל איתנותה הפיננסית. כמובן, שלכל אלה, השלכות על עובדי בזק, תנאי עבודתם, שכרם וביטחונם התעסוקתי. לאור ההשלכות הצפויות כאמור, ובשל חוסר הוודאות לגבי כניסתם לתוקף (שיכול להתקיים בכל רגע), אני חוזר ומבקש, בשם ארגון עובדי בזק, להיכנס מיידית למו"מ קיבוצי אינטנסיבי, בסיומו ייחתם הסכם קיבוצי אשר יעגן את זכויות העובדים. כל זאת, טרם ביצוע השינויים בשוק התקשורת".