מודריץ' יעדר תקופה ארוכה? פיפ"א תפצה את ריאל מדריד במיליוני אירו

הקשר נפגע במהלך משחק בינלאומי של קרואטיה מול איטליה; אם ייעדר חצי שנה - "תוכנית ההגנה על מועדונים" של פיפ"א תעביר לקבוצתו כ-3.1 מ' אירו

לוקה מודריץ', נבחרת קרואטיה / צלם: רויטרס
לוקה מודריץ', נבחרת קרואטיה / צלם: רויטרס

לוקה מודריץ', כוכב ריאל מדריד, נפגע השבוע באופן לא קל במשחק של נבחרתו, קרואטיה, מול איטליה במסגרת מוקדמות יורו 2016. הפציעה, שככל הנראה תשבית אותו לאורך 3-4 חודשים, מהווה מכה מקצועית קשה ל"בלאנקוס" - אך אלופת אירופה תוכל לפחות להתנחם בפיצוי כלכלי שיגיע לה מפיפ"א.

בהתאם ל"תוכנית ההגנה על מועדונים" (Club Protection Program), אותה הוציאה פיפ"א לדרך לראשונה בעונת 2012/13 - זכאיות הקבוצות ששחקניהן נפצעים במהלך אימונים או משחקים של נבחרותיהן, להחזרים כספיים מפיפ"א. הפיצוי המקסימלי עומד על 20,548 אירו ליום (בהתאם לשכר שמרוויח השחקן במועדון שלו), שמתחיל להיכנס לתוקף במידה והפציעה נמשכת למעלה מ-28 ימים.

על-פי התחשיב הזה, בריאל יכולים לצפות למינימום של כ-1.43 מיליון אירו פיצוי (היעדרות של שלושה חודשים בלבד, בניקוי הימים שלא נספרים). קיימת אפשרות שמודריץ' יאלץ לעבור ניתוח וייעדר חצי שנה - ובמקרה כזה יגדל התשלום לכדי כ-3.12 מיליון אירו. כמובן שמדובר על כסף קטן יחסית עבור מועדון שהכנסותיו השנתיות חצו את רף ה-600 מיליון אירו בשנה שעברה.

"המונה הדופק" של פיצויי פיפ"א יכול להימשך עד שנה (365 ימים) מרגע כניסתו לתוקף, כלומר הפיצוי המקסימלי שיכולה לקבל קבוצה עבור היעדרות של שחקן לאחר פציעה במשחק בינלאומי עומד על 7.5 מיליון אירו