תל-אביבי גידל 16 ק"ג קנביס במעבדה - וייכלא ל-10 חודשים

ביהמ"ש השלום בת"א: הנאשם הפעיל "מעבדה משוכללת" כדי לרקוח מהסם משחות ותכשירים נגד בעיות עור, נשירת שיער וכדומה - ולמכרם ברווח ■ 176 שתילי קנביס במשקל כולל של 16.77 קילוגרם נטו - יושמדו

מריחואנה / צילום: thinkstock
מריחואנה / צילום: thinkstock

בית המשפט השלום בת"א גזר באחרונה 10 חודשי מאסר בפועל על תושב ת"א כבן 50 שהפעיל בדירה שכורה בת"א "מעבדה משוכללת" לגידול קנביס שנועדו לצרכים קוסמטיים. העבירות בגינן נגזר דינו הן גידול סם מסוכן, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, והחזקת כלים להכנת סם שלא לצריכה עצמית.

לאחר שהודה בביצוע העבירות, השופט עידו דרויאן גזר על הנאשם גם 6 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים אם יעבור עבירת סמים שהיא פשע, 3 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים על עבירת סמים שהיא עוון. הסם שנתפס יושמד.

המשטרה חילטה רכוש שתפסה בדירתו - 1,150 שקל במזומן שיועברו לזכות קרן הסמים, שני טלפונים ניידים מסוג נוקיה, טלפון נייד מסוג סמסונג, סוללות וכרטיסי סים.

לפי גזר הדין, הנאשם הקים והפעיל מעבדת סמים בת"א בהשקעה של עשרות אלפי שקלים, שכללה ציוד רב וחומרים שנדרשו לגידול השתילים, ובעת המעצר נתפסו בה 176 שתילי קנביס בשלבי גידול שונים, עלים ופרחים שהיו בשלבי ייבוש, ובסך הכל קנביס במשקל כולל של 16.77 קילוגרם נטו.

בית המשפט קבע כי גידול הסם וייצורו נעשו על-ידי הנאשם באופן "תעשייתי", ולדבריו כדי לרקוח מהסם משחות ותכשירים נגד בעיות עור, נשירת שיער וכדומה. הנאשם, שעוסק בהמצאות שונות, ביקש לייצר כך את התכשירים ולמכרם ברווח, לאחר שנקלע למצוקה כלכלית קשה.

לדברי השופט, מדובר בביצוע עבירה מתוכננת, שבוצעה לאורך זמן, מחשבה ומשאבים, הכמות בה מדובר היא של שתילים רבים מאוד, וכך גם כמות הסם היא עצומה. הנאשם טען כי היה במשבר נפשי עמוק עקב גמילה מתרופה פסיכיאטרית על דעת עצמו, המשבר הכלכלי ומצבה של בתו. מהקנביס שגידל התכוון לייצר תכשירי טיפול, לשם רווח כספי. "הנאשם הביע חרטה ובושה, אך נשאר ממוקד בתפיסתו הקורבנית", קבע ביהמ"ש.

שירות המבחן מצא כי אין לנאשם דפוסי חשיבה והתנהגות עברייניים ונראה כי להליך הפלילי היה אפקט מרתיע. השירות העריך כי הסיכון להישנות העבירות אינו גדול, וכי הנאשם זקוק לטיפול נפשי ולא במסגרת השירות.