סוכני הנסיעות יעתרו נגד ההחלטה לאסור עליהם למכור ביטוח

המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, החליטה כי החל מחודש מאי, סוכני נסיעות לא יוכלו יותר למכור לציבור הנוסעים ביטוח נסיעות

דורית סלינגר / צלם: תמר מצפי
דורית סלינגר / צלם: תמר מצפי

התאחדות סוכני הנסיעות צפויה לעתור לבית המשפט נגד החלטת המדינה לאסור על סוכני נסיעות למכור ללקוחותיהם ביטוח נסיעות.

החל מחודש מאי, סוכני נסיעות לא יוכלו יותר למכור לציבור הנוסעים ביטוח נסיעות. כך החליטה המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר. מבחינת האוצר, ביטוח נסיעות הוא מוצר ביטוחי מורכב ולכן מכירתו צריכה להיעשות אך ורק בידי מי שהוסמך לכך וקיבל רישיון מתאים, מה שאין לסוכני הנסיעות. המהלך צפוי לפגוע קשה בהכנסות של סוכני הנסיעות, שגזרו קופונים לא רעים ממכירת ביטוחי נסיעות ללקוחותיהם.

הבוקר הודיעה התאחדות סוכני הנסיעות כי בכוונתה לפנות להליכים משפטיים נגד החלטה זו. "הרגלוציה בישראל ממשיכה להפוך לבעיה במקום להוות כלי לפתרון ולקידום טובת הציבור", אומרים בהתאחדות. עוד נמסר מההתאחדות: "הוצאת סוכני הנסיעות מתחום ביטוח נסיעות לחו"ל מפקירה את טובת הלקוחות, ובניגוד לכוונת האוצר - תגרום גם לעלייה במחירי ביטוח הנסיעות לציבור. סוכני הנסיעות משרתים נאמנה ועל פי חוק את ציבור הנוסעים באופן התואם את טובת הציבור והמדינה".

עוד טוענים בהתאחדות: "הניסיון שעושה האוצר לפרש מחדש את החוק משנת 1981 מאפשר ללקוחות לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות סוכני נסיעות - המתקיים זמן רב וללא בעיות - ובאופן שמנוגד לרוח החוק וללשונו מחייב בירור משפטי עקרוני. וכך גם ייעשה".