אחרי 15 שנים רצופות: הרומן בין ברקליס לפרמיירליג עשוי להסתיים

הבנק מעניק את החסות הראשית לליגה האנגלית מאז 2001, עבורה הוא משלם כיום כ-40 מיליון ליש"ט בעונה ■ תקופת המו"מ הבלעדי שלו מול הליגה - נגמרה

קולו טורה, ליברפול / צלם: רויטרס
קולו טורה, ליברפול / צלם: רויטרס

אחרי 15 שנים בהן שימש כנותן החסות הראשית של הפרמיירליג, ברקליס עשוי לאבד את הסכם הספונסרשיפ היוקרתי, לאחר שראשי הליגה כבר החלו בשיחות בנושא עם גופים אחרים. כך מפרסמת סוכנות הידיעות "בלומברג".

הבנק הלונדוני משמש כנותן החסות הראשית של הפרמיירליג, ליגת הכדורגל הפופולרית והנצפית ביותר בעולם - מאז 2001. החוזה הנוכחי עם הליגה, במסגרתה שמה הרשמי הוא "ברקליס פרמיירליג" - שווה 120 מיליון ליש"ט בשלוש שנים, ומסתיים בתום עונת 2015/16.

על-פי הדיווח, התקופה המוקצבת בה ברקליס יכול היה לנהל מו"מ בלעדי עם הפרמיירליג בנושא הארכת החוזה - הסתיימה. ללא קשר, הבנק ייכנס למו"מ מחודש בנוגע להארכת ההסכם - אך צפויה להיות לו תחרות קשה מצד גופי שירותים ומוצרים מאסיה ואפריקה, שהביעו עניין בהשתלטות על החסות היוקרתית.

מדובר בחדשות טובות עבור הפרמיירליג, שתוכל כעת לבצע מכרז תחרותי, שיאפשר לה להקפיץ משמעותית את הסכום שתשלם נותנת החסות הראשית.

הספונסר הראשי של הפרמיירליג מקבל חשיפה במסגרת השילוט האלקטרוני בכל אחד מ-380 המשחקים שנערכים מדי שנה בליגה, ושמו מצוין על-ידי השדרים והמגישים בתוכניות המגזין השונות של הליגה - כולל אלו שמשודרות ברחבי העולם. בעונה האחרונה הגיעו 13.9 מיליון אוהדים למגרשים שאירחו משחקי פרמיירליג, ויותר מ-200 אלף שעות שידורים הועברו לכ-650 מיליון משקי בית ב-175 מדינות שונות.