זו כנראה הסיבה שבגללה נתניהו נלחץ ומיהר להקדים הבחירות

גם אתמול בבוקר נעשו פניות לחרדים להצטרף לגוש "אנטי-נתניהו", מה שגרם לרה"מ להקדים את הבחירות

חששו של רה"מ נתניהו כי המפלגות החרדיות יצטרפו לממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית - בלעדיו, ולמעשה ידיחו אותו מראשות הממשלה - עמד במרכז החלטתו לפרק את הממשלה ולהקדים את הבחירות.

לאחר שהתברר שאתמול בבוקר נמשכות הפניות לחרדים להצטרף לגוש "אנטי-נתניהו" שיחליף את רה"מ עוד בקדנציה הזו, החליט נתניהו שכדי לשמר את הברית עם החרדים - אין מנוס מהקדמת הבחירות.

אריה דרעי, יו"ר ש"ס, אמר היום בהקשר זה כי "היו שני דילים, מימין ומשמאל. אתמול עוד ניסו לשכנע אותי להקים ממשלה בלי נתניהו. אנחנו אמרנו כל הזמן שנשב בממשלה חלופית רק אחרי הבחירות".

דרעי הוסיף היום במסיבת עיתונאים באשדוד: "אני מברך על כך שהולכים לבחירות. הגיע הזמן שנחליף את הממשלה היהירה והשחצנית הזאת, שעסוקה בעצמה כל היום, בממשלה חברתית רעבה שתעשה למען הכלל. לפני שבועיים הכרזתי על שני תנאי הברזל שלי שבלעדיהם ש"ס לא תהיה חלק משום ממשלה: הורדת המע"מ על מוצרי יסוד ו-30 שקל שכר מינימום. שמחתי לקרוא הבוקר בעיתון שגם ראש הממשלה חושב כמונו שצריך להוריד את המע"מ על מוצרי היסוד ולהקל בנושא יוקר המחיה על האזרחים, רק חבל שבמשך חמש שנים הוא לא פעל בנושא.

"אני קורא ליאיר וציפי - אחים אנחנו; די לשיח השנאה. בואו ננהל מערכת בחירות של שיח חברתי ולא שיח של שנאה. בואו נעשה למען האזרחים ונוריד את יוקר המחיה. למען הסר ספק, אין שום דיל עם אף אחד ליום שאחרי הבחירות. אני מבקש אחת ולתמיד להוריד את העניין מסדר היום ולהבהיר שהדיל היחידי מבחינתי יהיה עם מי שיסכים לשני תנאי הברזל שלי למען כלל ישראל".