אבי רוזנבאום | סמנכ"ל בכיר, כלל ביטוח

גבורתם של האנשים האפורים

"אומץ הוא לסבול מונוטוניות בחלל סגור... גבורה אמיתית אינה מקבלת מחיאות כפיים, היא אינה מבדרת איש. אף אחד לא עומד בתור כדי לחזות בה. היא לא מעניינת אף אחד. גבורה אמיתית היא אתם, בעבודה שלכם, דקות, שבועות, שנה אחרי שנה של עמל שקט, מדויק ואכפתי, בלי אף אחד שיריע לכם".

הקטע הזה, מתוך הרומן הבלתי גמור "המלך החיוור" של דיוויד פוסטר וואלס, הוא אחד מני רבים שנועד להפוך את עובדי התחום הכי אפור בעולם, מס הכנסה, לגיבורים ספרותיים. יהיו שיגידו שגם בתחום הביטוח אפשר למצוא גיבורים אפורים שכאלה, אבל אם תשאלו את אבי רוזנבאום, סמנכ"ל בכיר בכלל ביטוח - הם אינם זקוקים להגנה שכזו.

"ההגעה לתחום הייתה מפנה גדול בחיי, כי נכנסתי לעולם הזה, שמיד גיליתי עד כמה הוא מרתק", הוא מספר. "אם רוצים להיות מומחים בתחום הביטוח נדרש ידע כמעט אין-סופי מתחומים רבים, כמו השקעות, דיני עבודה ועוד. אם רוצים להצליח בתחום הזה צריך דרייב אמיתי ללימוד מתמיד, ועם יכולת לימוד וסבלנות מאוד גבוהים".

רוזנבאום הוא אחד המנהלים הבכירים בכלל ביטוח - החטיבה לחיסכון ארוך טווח חולשת על תחומי ביטוח החיים (התיק השני בגודלו בענף), הפנסיה (הפעילות השלישית בגודלה בתחום) והגמל (הפעילות השלישית בהיקפה בשוק).

בעבר היה בכיר בסוכנות הביטוח הגדולה בישראל, מבטח סימון, ושם היה אחראי, בין היתר, על כל המטה המקצועי. לרוזנבאום שורה ארוכה של הסמכות שאסף לאורך השנים, שנלוות לכך שהוא נחשב לאחד מבעלי הידע המקצועי הצעירים הבולטים בענף. בין היתר הוא עבר בהצלחה את הבחינות לייעוץ השקעות ולניהול השקעות, הוא חשב שכר בכיר, וגם סוכן ביטוח. הוא גם מרבה לתת הרצאות מקצועיות ולכתוב מאמרים מקצועיים לגופים מהמרכזיים בתחום.

רוזנבאום מוערך לא רק בכלל ביטוח אלא גם בענף וברגולציה. במסגרת זו הוא לוקח חלק במהלכים של התאחדות חברות ביטוח חיים, שבה הוא משמש כחבר הנהלה. בנוסף לתפקידיו האמורים, רוזנבאום מכהן כדירקטור בסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים הגדולה של כלל ביטוח - תמורה, כדירקטור בקרן הפנסיה עתודות הוותיקה וכיו"ר כלל שירותי ניהול.

אילו לא היית עובד בתחום הזה, במה היית עוסק?

"הייתי גנן בגן ילדים".

מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

"לבלות עם המשפחה - בבית ובטיולים. אני נוהג לשחק כדורגל עם ילדיי, והולך גם למשחקים. אני גם מנגן כבר שנים ארוכות בגיטרה בס, ומשתדל להמשיך ולנגן".

איזו דמות - קרובה, רחוקה, חיה או היסטורית - נתנה לך השראה?

"אין מישהו אחד מסוים שאפשר להגיד שהוא ההשראה שלי. לאורך השנים מכל מלמדיי השכלתי, וקיבלתי השראה מאנשים רבים".

אישי: בן 36, נשוי 3, מתגורר ברמת גן

השכלה: תואר ראשון בכלכלה ובמנהל עסקים מאוניברסיטת בר-אילן