החוזה בפליקנס שיסדר למקל שכר של 1.46 מיליון דולר העונה

השכר בניו אורלינס צפוי לעמוד על 647 אלף דולר העונה, ויצטרף לשכר המלא שיקבל מדאלאס

גל מקל / צילום: רויטרס
גל מקל / צילום: רויטרס

החתימה של גל מקל בסוף השבוע בניו אורלינס פליקנס צפויה לסדר לו העונה שכר כולל של 1.46 מיליון דולר. איך? למקל מובטח החוזה המלא בדאלאס מאבריקס ששיחררה אותו בתחילת העונה, ממנו יקבל העונה 816 אלף דולר - שכר מינימום לשחקן בעל ותק של עונה אחת בליגה. בנוסף הוא צפוי להרוויח חוזה מינימום דומה בפליקנס, בניכוי 17 המשחקים שבהם עדיין לא היה חלק מהקבוצה, שיכניס לו עוד 647 אלף דולר.

לפי חוקי הליגה, קבוצה שחותכת שחקן בעל חוזה מובטח, כפי שעשתה דאלאס עם מקל, ממשיכה לשלם את שכרו המלא בכל מקרה, גם אם הוא חותם על חוזה בקבוצה אחרת.

עם זאת, הדרך של מקל לחוזה הנכסף עדיין לא הסתיימה. לפי מארק סטיין מ-ESPN, החוזה של מקל לעונה הנוכחית בניו אורלינס יהפוך למובטח רק ב-10 בינואר - אם יצליח לשרוד בסגל עד אז ולהרשים.

יש לציין כי בכל מקרה, יהיה אשר יהיה, הגארד הישראלי ימשיך לקבל שכר מדאלאס מאבריקס גם בעונה הבאה (2015/16), אז יקפוץ החוזה שלו ל-947 אלף דולר.

מקל רשם הלילה את משחק הבכורה שלו במדי הפליקנס, בהפסד 100-120 ללוס אנג'לס קליפרס. הוא שיחק 11 דקות, מסר שישה אסיסטים ולא קלע (0-4 מהשדה). הלילה ירשום מקל ביקור נוסף בסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס כשהפליקנס ישחקו מול הלייקרס.