דולבי משיקה בית קולנוע בטכנולוגיה שעוד לא ראיתם

בית הקולנוע ישתמש בטכנולוגיה חדשה של חברת האודיו דולבי דיגיטל, ויהווה מתחרה חדש ל-IMAX ■ דולבי: הצפייה בסרט - כאילו האדם מסתכל מהחלון בבית שלו, כמו הדבר האמיתי

מתחרה חדש לאולמות הקולנוע האיכותיים של חברת IMAX: חברת האודיו דולבי דיגיטל הודיעה על פתיחת בית קולנוע במהלך חודש זה בהולנד. בית הקולנוע ישתמש בטכנולוגיה חדשה בשם דולבי ויז'ן.

בדולבי טוענים כי איכות התמונה בטכנולוגיה החדשה לא מתמקדת רק ברזולוציה כמו אצל המתחרים, אלא בחדות, בהירות וצבעים. בדולבי מתארים את הצפייה בסרט כאילו האדם מסתכל מהחלון בבית שלו, כך שהצפייה נראית כאילו היא הדבר האמיתי.

דולבי גם טיפלה בתחום הסאונד באולם שלה, כששילבה בו טכנולוגיה בשם Atmos. טכנולוגיה זו כוללת רמקולים על הקירות וגם בתקרה, כאשר יוצרי הסרט יכולים לקבוע שרק רמקולים בודדים בנקודה מסוימת באולם יפעלו, כאשר בסצינה אחרת כל הרמקולים יעבדו יחדיו.

מכיוון שטכנולוגיית דולבי ויז'ן עדיין לא זמינה להקרנה, בדולבי יפעילו בשלב הראשון את האולם בשיטת הקרנת לייזר באיכות 4K (רזולוציה הגבוהה פי 4 מ-Full HD). הקרנת לייזר מאפשרת לקבל תאורה חזקה יותר על התמונה במסך. מדובר ביתרון כאשר צופים בסרט תלת-ממד עם משקפיים, היוצרים תמונה חשוכה. עוד יתרונות של הטכנולוגיה הם צבעים חיים יותר על המסך וניגודיות טובה יותר.

על-פי הערכות, הסרט הראשון שיוקרן בשיטה החדשה של דולבי יהיה "מלחמת הכוכבים 7".

מחירי הכרטיסים לאולם של דולבי עדיין לא פורסמו באופן רשמי, אבל מחירם הצפוי בהולנד יעמוד על 71 שקל (18 דולר) - לעומת 50 שקל (12.5 דולר) לכרטיס רגיל.

דולבי ויז'ן לא תהיה זמינה רק עבור ההולנדים. בחברה כבר מנהלים משא-ומתן עם בתי קולנוע בארה"ב עבור התאמת הטכנולוגיה גם אצלם. בכל אופן, דולבי תצטרך גם לקבל את שיתוף-הפעולה מצד אולפני הסרטים, מכיוון שאלה יצטרכו לשלב את הטכנולוגיה גם אצלם.