"יש החלטה עקרונית לרוץ ברשימה ערבית משותפת"

ח"כ ד"ר באסל גאטס, בוועידת ישראל לעסקים: "מי שלא רצה את הזועביז בכנסת יקבל אותנו כרשימה שהסקרים מנבאים לה 14-15 מנדטים" ■ סלומינסקי: "שיפר מנסה להשתלט על וועדת הכספים כי יש טלוויזיה ופריימריס"

ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור
ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור

ח"כ סלומיאנסקי אמר היום (ב') בפאנל "רואים רחוק רואים שקוף" במסגרת ועידת ישראל לעסקים, על שר האוצר יאיר לפיד: "יש לו פלוסים ומינוסים. מינוס - שהוא והאנשים שמקיפים אותו לא מכירים את הפוליטיקה. לא צריך להעמיד כל דבר על עיקרון ולאיים. כי אז נתפסים על נושאים, כמו שקרה עכשיו והוביל לבחירות, שיכולתי לפתור בעשר דקות. הרי גם על להוריד את הזבל זוג נשוי יכול להגיע לרבנות, אם הוא מתעקש".

סלומינסקי התייחס לסתיו שפיר, ואמר כי "היא בכלל לא חברה בועדת הכספים ואני מאפשר לה לבוא, כמו שאני מאפשר לאחרים בתנאי שיתנהגו בנימוס ולא ינסו לטרפד ולעשות פריימריס בוועדה. למרות שהוצאתי אותה אפשרתי לה חזור. היא מנסה להשתלט כי יש טלוויזיה ופריימריס. כנראה שעל גבי היא תיכנס לכנסת הבאה".

עובד יחזקאל, יו"ר ת.א.ר.א ייעוץ, לשעבר מזכיר הממשלה, אמר כי "על כל החלטת ממשלה, מזכיר הממשלה צריך לעבור לפני זה סדרה של תיאומים פוליטיים, שהציבור לא מודע להם. לא רק שאין שקיפות, יש נסיונות מכוונים של ממשלת ישראל להסתרה.

"עד שהגעתי למזכירות הממשלה היו הצבעות פרוקסי. השר שולח פתק אם הוא בעד או נגד. ואז יו"ר הוועדה סופר את הפתקים והשר לא תמיד משתתף בדיון. כשאומרים לשר, צמצם את מספר הוועדות שאתה משתתף בהם כדי שתוכל להיות נוכח בדיונים, הוא לא מסכים: 'מה פתאום, הקוריקולום חשוב יותר'".

"ליאיר לפיד שני תארים. שר האוצר לשעבר וראש הממשלה הבא לשעבר, אמר יחזקאל".

עו"ד גליה שגיא, מנכ"ל עמותת שקיפות בינלאומית ישראל: "ישראל נמצאת במקום ה-37 במדד השחיתות עם ציון שישים. אומנם ישראל היא לא מדינה מושחתת, אבל אני עם ציון שישים לא הייתי רוצה לחזור הביתה. היא נמצאת במקום 24 מתוך 34 המדינות של ה-OECD, כלומר בשליש התחתון. אני מאמינה שככל שהשולחן יהיה יותר שקוף, יראו את המעטפות שעוברות למטה".

ח"כ ד"ר באסל גאטס, חשף בפאנל כי "באתי מישיבת הסיעות הערביות ויש החלטה עקרונית לרוץ ברשימה אחת. מי שלא רצה את הזועביז בכנסת יקבל אותנו כרשימה שהסקרים מנבאים לה 14-15 מנדטים, והיא תהיה כנראה הרשימה הרביעית בגודלה בכנסת".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל וממייסדי מכון "על משמר הכנסת", אמר כי "התביישנו לגלות שלדמוקרטיות צעירות מישראל יש כלים יותר משוכללים ליצירת שקיפות. המפלגות הכי פחות שקופות הן ישראל ביתנו ויהדות התורה. כשהגשנו שאלונים לח"כים, הופתענו הכי לטובה מיעקב מרגי מש"ס שהיה השר לשירותי דת. הוא ענה בכתב על השאלון שלנו והפגין עמדה טולרנטית כלפי הלהט"בים".