"נתניהו לקח את עצת חברו אדלסון - לא צריך דמוקרטיה"

ח"כ קארין אלהרר תוקפת את נתניהו על רקע ההחלטה שלא להעלות להצבעה את הצלת ערוץ 10

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) תוקפת את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוענת כי הוא זה שעומד מאחורי ההחלטה אתמול שלא להעלות להצבעה את הצלת ערוץ 10. אלהרר היא חברה בוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ווועדת החינוך והייתה מבין חברי הכנסת שהגיעו בשעה 21:00 לדיון שפוזר כעבור דקות אחדות על ידי היו"ר זאב אלקין ויועצת ראש הממשלה פרח לרנר.

"נראה שנתניהו לקח את עצת חברו שלדון אדלסון שישראל לא צריכה להיות דמוקרטית ואף החליט לקחת את ההחלטה צעד קדימה", אמרה אלהרר לגלובס. "הסיבה לפיזור הדיון אתמול היא אחת מן השתיים - או שהוא גמר אומר שערוץ 10 צריך להיסגר, שזה אני פחות מאמינה, או שהוא פשוט רוצה להוריד את הערוץ על הברכיים ולהוביל אותו כך, עד אשר הוא יראה לו מי הבוס".

הדיון שבוטל אתמול, אמור להתקיים מחר בשעות הבוקר, ועל פי גורמים בקואליציה, נעשים מאמצים להעביר את ההחלטה שתסלול את הדרך למעבר ערוץ 10 לרישיון כבר מחר.

בתוך כך העבירה היום יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' לאלקין ובו כתבה, "הוועדה המשותפת תדון באימוץ החלטת מועצת הרשות השנייה מיום 7.12.14 להסרת החסם הרגולטורי בדבר הפחתת סך ההוצאה הכוללת בעת המעבר מזיכיון לרישיון להיקף שנתי של 130 מל"ש במקום 280 מל"ש כיום. כל זאת תוך שמירת האינטרס הציבורי בחובת שידורי חדשות וחובת שידורי תכניות איכות וסרטים ישראלים בעת המעבר לרישיון. המתווה החדש יחול באופן זהה על כל אחת מהזכייניות במידה ותעבור לרישיון וכן על כל גוף שיבקש רישיון".

באומרה כך, הדגישה מדז'יבוז' כי כל עוד זכייניות 2 יישארו באפיק 22, הן לא יזכו להטבות דומות.