מקורבי שלמה נחמה מצננים ההתלהבות: "הפערים גדולים"

המשקיע המיועד של ערוץ 10 עדיין ממתין למימושם של מספר תנאים בטרם יכנס להשקעה ■ מקורביו מכחישים כי שלדון אדלסון שייך לקבוצת המשקיעים

שלמה נחמה / צילום: איל יצהר
שלמה נחמה / צילום: איל יצהר

שלמה נחמה, המשקיע המיועד של ערוץ 10, עדיין מצפה למימושה של שורה של תנאים שהציב בטרם יממש את כניסתו לערוץ. מקורביו אמרו היום (ה') ל"גלובס", כי אם לא ימלואו כל אחד ואחד מהתנאים שהציב למדינה, נחמה לא יתפשר ולא יהפוך להיות בעל מניות בערוץ 10, על אף שהציפיות הן שהוא ייכנס כמשקיע ויציל את הערוץ.

שלושה שבועות לפני מועד פקיעת הזיכיון, ויום לאחר שהכנסת קיבלה החלטה שאמורה להקל את המשך קיומו של הערוץ ברישיון, מקורביו של יו"ר בנק הפועלים לשעבר מדגישים כי "הפערים עדיין גדולים".

ל"גלובס" נודע, כי במסמך המקורי ששלח נחמה לרשות השנייה הוא הציב שורה ארוכה של נושאים אשר הוא מצפה כי יתמלאו בטרם יחליט לממש את שאיפותיו להיכנס לערוץ. בין היתר ביקש נחמה את הורדת הרף להשקעה בתוכן מקור ל-130 מיליון שקל - דרישה שהתקבלה על-ידי מועצת הרשות השנייה והוועדה המיוחדת בכנסת.

הערוץ יישאר באפיק מספר 10?

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", נושא אחר שמטריד את נחמה הוא העובדה ששר התקשורת, קרי רה"מ בנימין נתניהו, יצטרך להחליט אם הערוץ יוכל להמשיך ולהחזיק באפיק מספר 10 או לעבור לאפיק אחר. אם יבקש הערוץ להחזיק במספר 10 על הממיר, רשאי שר התקשורת לקבוע כמה עליו לשלם עבור זכות זו. נחמה מצדו מבקש להפחית או לוותר לחלוטין על תשלום מסוג זה אשר עשוי להגיע למיליוני שקלים לפחות.

דבר נוסף שמבקש נחמה הוא לוותר על דמי הזיכיון שהערוץ אמור לשלם. על-פי ההערכה ניתן יהיה למחול עליהם עם מעבר לרישיון. החלטה זו נתונה בידי שר האוצר, שגם בתפקיד זה משמש בימים אלה נתניהו.

משרד האוצר גם אמור לקבוע את גובה הערבויות שיצטרך לשלם בעל רישיון, ומעל לכל לקבוע את התמורה שאמור לשלם הערוץ בגין הארכת הזיכיון שקיבל בשלוש השנים האחרונות - סכום של מיליוני שקלים שאותו הערוץ עדיין לא שילם.

סך כל הנושאים האלה עשוי להגיע לעשרות ואף מאות מיליוני שקלים, וכעת נראה שנחמה לא מוכן להתפשר על אף אחד מהם.

בתוך כך, מקורביו אישרו היום ל"גלובס", כי נחמה אינו משקיע בודד ומאחוריו עומדת קבוצת משקיעים - חלקם ישראלים וחלקם לא, אולם נחמה הוא הדומיננטי. אם ייכנס נחמה, יהיה עליו לחשוף כל אחד ואחד מאותם משקיעים בפני מועצת הרשות השנייה. מקורביו של נחמה הכחישו בתוקף שמועות כאילו אחד מאותם משקיעים הוא איל ההון האמריקאי שלדון אדלסון.