ביקוש גדול במכרזים לצמודי קרקע בכפר יונה וקרית גת

ההצעות הזוכות במכרז זה, לחכירת הקרקע בלבד, עמדו על החל מ-531 אלף שקל (למגרש המאפשר בניית בית אחד) עד 1.56 מיליון שקל למגרש המאפשר בניית שלוש יחידות דיור

דירות חדשות בקרית גת / צילום: איל יצהר
דירות חדשות בקרית גת / צילום: איל יצהר

ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה היום על זוכים בשני מכרזים שנסגרו לחכירת מגרשים לבניה עצמית בקרית גת ובכפר יונה. מספר המציעים לכל המגרשים מעיד על הביקוש הרחב שיש לצמודי קרקע בשני המקומות.

כך, במכרז בכפר יונה, לחכירת 18 מגרשים לבנייה עצמית המאפשרים בניית יחידה אחת, שתי יחידות או שלוש יחידות על המגרש (תלוי במגרש) הכוללים 31 יחידות דיור, ניגשו 119 מציעים - פי 6.5 ממספר המגרשים.

ההצעות הזוכות במכרז זה, לחכירת הקרקע בלבד, עמדו על החל מ-531 אלף שקל (למגרש המאפשר בניית בית אחד) עד 1.56 מיליון שקל למגרש המאפשר בניית שלוש יחידות דיור (משקף מחיר קרקע ליחידת דיור בגובה 521 אלף שקל). נציין שעלות הפיתוח במכרזים אלו עומדת על ממוצע של כ-180 אלף שקל ליחידת דיור.

במכרז נוסף שתוצאותיו פורסמו היום, בשכונת כרמי גת שבקריית גת, לחכירת 52 מגרשים לבנייה עצמית צמודת קרקע, הוגשו 214 הצעות סך הכל, למעלה מפי 4 מהיצע המגרשים שיצא למכרז.

ההצעות הזוכות לתשלום על הקרקע בלבד עמדו על בין 120 אלף שקל ל-360 אלף שקל למגרש. הוצאות הפיתוח במגרשים אלו עמדו על טווח שבין כ-314.6 אלף שקל ל-420.2 אלף שקל.

נציין כי עלות הפיתוח הגבוהה במקרה של מכרזים אלו נובע בין היתר בשל החתימה על הסכם הגג בקרית גת מול המדינה, במסגרתו התייקרו גם הוצאות הפיתוח הנדרשות מצד הזוכים בקרקע.