ערוץ 10: אם ידרשו מאיתנו הון עתק עבור אפיק 10 - נעזוב

בערוץ נערכים ליציאה לאפיק 12 ■ שר התקשורת, תפקיד שאותו ממלא כיום ראש הממשלה, הוא זה שיקבע את המחיר עבור הישארות באפיק 10

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

ערוץ 10 נערך גם לאפשרות הוויתור על אפיק 10 ויציאה לאפיק 12.

גורמים בערוץ, שבראשות יוסי ורשבסקי, אישרו ל"גלובס" היום (ג'), כי במידה שבמשרד התקשורת יקבעו רף גבוה לתשלום בעבור ההישארות באפיק ששימש את ערוץ 10 ב-11 השנים האחרונות, הם יוותרו על האפיק ויעברו לאחד האפיקים האחרים שהחוק הגדיר בעבור הערוצים המסחריים ברישיון - ככל הנראה לאפיק מספר 12. "אם ידרשו מאיתנו סכום שלא נוכל לעמוד בו, אנחנו לא פוסלים מעבר לאפיק אחר", אמר היום גורם בערוץ.

על-פי החוק, במידה שערוץ 10 יעבור לרישיון בתום זיכיונו, סוף השנה, הוא יצטרך להגיש בקשה לשר התקשורת, תפקיד שבו משמש כיום ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר יקבע את שוויו של האפיק, ששייך כביכול למדינה, ולהחליט כמה בעל הרישיון יצטרך לשלם בעבורו. כך או כך, יוכל ערוץ 10 להישאר באפיק שלו, רק כל עוד זכייניות 2 מחזיקות באפיק 22. כשאלה יצאו לרישיון, ויאבדו את האפיק שלהן, אז לטובת התחרות יאלץ גם הערוץ לוותר על האפיק ששירת אותו לאורך השנים.

בערוץ 10 לוקחים בחשבון כי בשלב מסוים זכייניות ערוץ 2 יצאו לרישיונות. עד אז, שהות באפיק חדש לצד המשך קיומו של אפיק 22 בעל העדיפות הברורה, תקשה על התנהלותו ושיווקו של ערוץ 10 לציבור. ואולם, עם יציאה של הזכייניות לרישיונות, אפיק 12 יהפוך לנחשב ביותר בשל הדימיון שלו לערוץ 2 ולאפיק 22. אז, על-פי חוק, יתנהל הליך התמחרות, שממנו יוכל ליהנות ערוץ 10, כך שגם עזיבה של אפיק 10, עשויה לשאת עמה רווח בסופו של יום - אם כי רק בעוד כשנתיים.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שחברת חדשות 10 תוכל לשמור את שמה, והיא זו שנותנת בעיקר את המיתוג לערוץ. כמובן, שלמרות זאת בערוץ 10 עדיין היו מעדיפים לשמור את האפיק שלהם באמתחתם.

בתוך כך יש לציין, כי עדיין לא הושלמו המגעים מול שלמה נחמה, והערוץ עדיין לא הגיש בקשה רשמית לרישיון. מחר תשוב ותתכנס מועצת הרשות השנייה להמשך דיון בחילוט הערבויות של ערוץ 10, שלא השלים את חובותיו בעבור דמי זיכיון.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.