גינדי השקעות קיבלה טופס 4 לבניין בו קרסו המרפסות

המבנה התאום ברחוב נחל פרת 3 א', שגם לו שללה העירייה את טופס האיכלוס וגם הוא הוכרז כמבנה מסוכן, טרם קיבל טופס 4 מהעירייה

מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל
מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל

כמעט שנה בדיוק לאחר קריסת המרפסת בפרויקט שיזמה חברת גינדי השקעות בעיר חדרה, חתמה היום העירייה על טופס 4 (טופס איכלוס) לבניין. כזכור, לאחר קריסת המרפסת בדצמבר 2013 הוכרז הבניין כמבנה מסוכן וביטלה את טופס האכלוס שניתן לו. מדובר בבניין המתנשא לגובה 9 קומות וכולל 38 יחידות דיור ברחוב נחל פרת מספר 3.

במקביל, המבנה התאום ברחוב נחל פרת 3 א', שגם לו שללה העירייה את טופס האיכלוס וגם הוא הוכרז כמבנה מסוכן, טרם קיבל טופס 4 מהעירייה. מדובר בבניין תאום לזה שבו קרסה המרפסת, שנבנה על ידי אותה החברה, ולכן לאחר קריסת המרפסת בבניין הסמוך עלתה השאלה האם הכשל שגרם לקריסה בנחל פרת 3 קיים גם בבניין הסמוך. התוצאה הייתה פינוי המבנה שכבר אוכלס כמעט במלואו באותו הזמן. נכון להיום ממשיך להיות הבניין מוגדר כמסוכן ובעלי הדירות נמצאים בהתנהלות משפטית מול החברה היזמית, גינדי השקעות.

מעיריית חדרה נמסר היום כי "טופס 4 נחתם לאחר השלמת חיזוק כל המרפסות בבניין ולאחר שעבר את כל הבדיקות, הן על-ידי העירייה והן על-ידי המהנדס ישראל דוד מטעם חברת גינדי".

במהלך השנה החולפת חוזקו המרפסות בבניין ברחוב נחל פרת 3 על פי היתר הבנייה שניתן לחברה כאשר בגינדי השקעות נדרשו להמציא מחדש את כל האישורים לרבות הוכחת יציבות המבנה לאחר קבלת תוצאות כל הבדיקות, כולל בדיקות ההעמסה, וכן אישור מחלקת הפיקוח על הבנייה והפיתוח, אישור פיקוח עליון, אישור תאגיד המים, אישור מהנדס למקלט וממ"ד, אישורי איכות הסביבה, תברואה, כבאות, פיתוח כבישים, אישור נגישות ועוד.

עוד נמסר היום מעיריית חדרה כי "עם השלמת השלבים האמורים התקיים במקום סיור עם מנכ"ל העירייה ועם הצוות המקצועי של העירייה כדי לוודא שהמבנה עונה לדרישות טופס 4. לאחר שהתקבל אישור של מהנדס על כך שאין מניעה להוציא טופס 4, נחתם האישור".

כאמור, לעומת הבניין בו קרסה המרפסת בו טיפלה החברה וערכה את כל הבדיקות האמורות, בבניין התאום לא נערכו הבדיקות בשל התדיינות בין בעלי הדירות לחברה וההתנהלות המשפטית.

נזכיר כי 30 מתוך בעלי הדירות בבניין בנחל פרת 3, בו קרסה המרפסת, הגיעו להסכם עם חברת גינדי השקעות לפני מספר חודשים. במסגרת הסכם זה קיבלו בעלי הדירות 18% משווי הדירה, דמי שכירות בגובה 7500 שקל בחודש, התחייבות להשלמת מחיר הדירה במקרה של מכירה לא מוצלחת וגם התחייבות לקבלת 5% מסכום הזכייה העתידי שתקבל חברת גינדי השקעות בתביעה שתגיש הנוגעת לפרויקט. נציין כי בעלי הדירה בה קרסה המרפסת עצמה לא נכלל בין אלו שחתמו הסכם עם החברה.