מדד החניה לנובמבר: לא ממהרים לחזור לאוטו בגשם

מדד החניה של "גלובס" ופנגו מציג ירידה של 10% בכמות החניות השבועית בימים גשומים, לעומת כמות החניות בימים שאינם גשומים ■ זמן החניה התארך מעט בנובמבר ועמד על 87.4 דקות

פקח חניה / צילום: אריאל ירוזלמסקי
פקח חניה / צילום: אריאל ירוזלמסקי

חודש נובמבר היה גשום במיוחד. כתוצאה מכך, בחרו רבים להישאר בבית, נמנעו מלצאת לסידורים ולפגישות לא דחופות, ואולי אף החסירו ימי עבודה.

מדד החניה של "גלובס" ופנגו משקף זאת, ומציג ירידה של 10% בכמות החניות השבועית (ממוצע ארצי) בימים גשומים, לעומת כמות החניות בימים שאינם גשומים. במקביל, זמן החניה התארך מעט בנובמבר מול חודש החגים שהיה לפניו ועמד על 87.4 דקות, כאשר בימי הגשם זמן החניה עלה בעוד כ-4 דקות, ל-91.2 דקות (מעל שעה וחצי). השיא נרשם באזור השפלה, עם עלייה ממוצעת של 5 דקות בימי הגשמים.

אזורי התעשייה, שכלי רכב רבים נפקדו מהם בחול המועד ובחגי אוקטובר, רשמו בנובמבר את העלייה המשמעותית ביותר של כ-14% בזמן חניה, שהתארך ל-159.3 דקות (לעומת 140.5 דקות באוקטובר).

שיעור הפעלות החניה היה דומה בכל אזורי הארץ לחודש שקדם לו, למעט בחיפה, שם נרשמה עלייה קלה של כ-2% בשיעור הפעלות החניה.

יום ראשון הוא היום בו הופעלו מספר החניות הרב ביותר בנובמבר. ביום זה חנו 3% יותר לעומת החודש הקודם (21%). יום חמישי הראה עלייה בהפעלות החניה לעומת החודש הקודם, והשתווה מבחינת כמות הפעלת החניות לשאר ימי השבוע שקדמו לו, כ-17% בממוצע.

פריסת שעות החניה בתשלום לא השתנתה בנובמבר. שעות השיא הן בין 8-12. 11 בבוקר היא שעות השיא לחניה בתשלום - 12.41% מכלל החניות בוצעו בשעה זו.

בגשם חונים יותר
 בגשם חונים יותר