חנוכה: ירידה בסך הצפייה בטלוויזיה במהלך ימי החג

כל תוכניות הדגל רשמו השבוע ירידה ברייטינג ■ מיליון צופים ל"המירוץ למיליון" של רשת במוצ"ש ■ "מועדון לילה" של קשת סוגרת עונה עם 816 אלף צופים

חנוכה הוא חג פחות טוב לגופי השידור. הציבור בדרך-כלל מתכנס להדלקת הנרות בחנוכייה שגונבת את הפוקוס ממסך הטלוויזיה, מה שמביא לירידה בסך הצפייה. לכן, כל תוכניות הדגל שמובילות את טבלת הרייטינג רשמו בשבוע החולף נסיגה קלה, וזו עשויה רק להתעצם במהלך השבוע הנוכחי, שבו התלמידים יוצאים סוף-סוף לחופשה, ומשפחות רבות ינצלו את ההזדמנות לנסיעות.

כך או כך, "המירוץ למיליון" של זכיינית ערוץ 2 רשת ממשיכה להוביל את טבלת הרייטינג, כששני הפרקים המשודרים השבוע נעים סביב 30% הצפייה, ירידה במשקי-הבית היהודיים - ועדיין נתון גבוה של 1.01 מיליון צופים בכלל האוכלוסייה במוצאי שבת. הדבר מוכיח כי הקהל הנאמן של התוכנית המשיך לצפות בה, הפעם בקבוצות גדולות יותר בבתי מארחיהם בחג.

"הכוכב הבא" ממשיכה לרדת

בכל הקשור למספר הצופים, "מועדון לילה" היא התוכנית הנצפית השבוע של קשת. 816 אלף צופים לפרק סיום העונה החמישית, המוצלחת עד כה מאז עלתה התוכנית לשידור. התוכנית גוברת על "מצב האומה" של רשת, שרושמת בכל זאת נתח צפייה גבוה יותר בזמן שידורה של כמעט 40%.

"הכוכב הבא" של קשת ממשיכה בירידה הדרגתית בנתונים, וביום שלישי האחרון היא מגיעה ל-25.3% צפייה במשקי-הבית היהודיים.

לטובת סיום העונה של "מועדון לילה", יצאה "עובדה" לפגרה של שבוע, ובכך נמנעה מבוכה ברייטינג בהתמודדות מול שידור חוזר של "המסע המופלא של אהרוני וגידי" בערוץ 10, שעמד על 13.1% צפייה.

פרט להישג זה, משחק הכדורסל של מכבי תל-אביב בערוץ 10 ביום חמישי, ותוכניתם של אורלי וגיא על החלב ביום שלישי, חוצים במעט את רף 10% הצפייה; ואילו ביתר הימים לא מצליח הפריים-טיים של ערוץ 10 להגיע לנתון דו-ספרתי.

גם הממוצע השבועי של מהדורת החדשות של ערוץ 10 יורד אל סביב ה-10%, ואילו ממוצע הצפייה של מהדורת החדשות של ערוץ 2 מוביל את שידורי האקטואליה עם 23.4% צפייה.

רייטינג 21.12.14
 רייטינג 21.12.14