רשמית: מחיר החשמל יוזל בכ-10% ב-2015

מליאת רשות החשמל תאשר מחר באופן סופי את הורדת תעריף החשמל באופן גורף ■ כבר היום הושגה הסכמה עקרונית בנושא, והוזלת החשמל צפויה להתרחש במקביל לירידה במחירי הבנזין והמים

חדר בקרה בחברת חשמל / צילום ארכיון: תמר מצפי
חדר בקרה בחברת חשמל / צילום ארכיון: תמר מצפי

הוזלה ניכרת צפויה בהוצאות החשמל: מליאת רשות החשמל התכנסה היום (ב') על מנת לדון בהורדת תעריף החשמל, ובפגישה סוכם באופן עקרוני על הוזלה ניכרת, בטווח של כ-9-11%.

המליאה תתכנס שוב מחר על מנת לאשר את ההחלטה באופן סופי, אך הושגה הסכמה על המספרים. שר האנרגיה והמים סילבן שלום דחף להוזלה משמעותית יותר - בסדר גודל של 15% - אך שלום ואנשי משרדו הבינו שיצטרכו להסתפק בהוזלה מתונה יותר, בין השאר בגלל היחלשות הדולר.

חודש ינואר 2015 יאופיין גם בהוזלות נוספות: מחיר הבנזין צפוי לרדת בכ-60 אגורות לליטר, לרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2010. במקביל, מחירי המים יירדו גם הם בשיעור ניכר.

לפני כשבוע אישרה מועצת רשות המים הפחתה של 10% בתעריפי המים בישראל, החל מה-1 בינואר 2015. ההורדה הצפויה בתעריפי המים מתווספת להפחתה של 5% במחיר בחודש ינואר האחרון, ולירידה נוספת של כ-0.5% ביולי - כך שבסך הכל ירדו מחירי המים בשנה האחרונה בלמעלה מ-15%.

ההוזלה נובעת בין היתר מהתייעלות נוספת בתאגידי המים, עדכון תעריפים למגזרים שונים ומהתחשבנות עם חברת מקורות. שר האנרגיה והמים סילבן שלום אמר לאחר אישור המהלך: "הפעילות עבור הפחתת יוקר המחייה היא רפורמה אמיתית, שכל אחד מהצרכנים יוכל להרגיש, ואני פועל לכך שבתחילת שנת 2015 יהיו הפחתות נוספות, כחלק ממהלך כולל שאני מוביל להפחתת יוקר המחייה".