"גילה מכריז מלחמה על הסקטור העסקי; ישראל מצורעת"

אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות: "החלטת הממונה על ההגבלים לפרק את מונופול הגז היא הזויה; יריקה בפנים של המשקיעים הזרים" ■ "צריך להפסיק עם הפופוליזם הנחות וההתקפות על החברות הציבוריות"

"החלטת הממונה על ההגבלים לפרק את מונופול הגז היא הכרזת מלחמה על הסקטור העסקי ויריקה בפנים של המשקיעים הזרים. הרגולציה הזו הופכת את ישראל למדינה מצורעת", כך אמר היום (ד') אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, בהתייחס להחלטת דיוויד גילה לאלץ את דלק למכור החזקותיה ב"לוויתן" או ב"תמר" כדי לאפשר תחרות בשוק הגז הטבעי.

הוא הוסיף, כי "למרות החלטת הממשלה על חובת בדיקת עלות מול תועלת לכל רגולציה חדשה, הפקידים מתעלמים וגורמים נזקים בלתי הפיכים לכלכלה הישראלית. עם רגולציה כזאת אף משקיע זר לא יתקרב לישראל". לדברי פלטו, "בדיקה אמיתית מצד רשות ההגבלים הייתה מעלה שהנזקים הגלומים בהחלטה עולים לאין שיעור על תועלתה. לא נבחנו חלופות אחרות שיכולות להביא לתוצאות דומות בנזקים הרבה יותר קטנים".

עוד אמר פלטו, כי "כל יום המדינה מזגזגת ומשנה את דעתה, מילה זו לא מילה והסכם חתום לא שווה את הנייר עליו נחתם. הרגולציה הופכת את ישראל למדינה שלא מכבדת הסכמים חתומים ופועלת רטרואקטיבית".

"כולם אוהבים לדבר על הנזק של ה'תספורות' לחיסכון של האזרחים. ההחלטה ההזויה של הממונה מחקה לחוסך הישראלי יותר כסף מאשר כל תספורת בשנים האחרונות. צריך להפסיק עם הפופוליזם הנחות וההתקפות על החברות הציבוריות. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשמש כמבוגר האחראי ולקחת את העניינים לידיים לפני שיהיה מאוחר מדי", דברי מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות.