אז מה עושים עכשיו?

אתה יודעים מה, לא צריכים את הגז הזה. שיישאר בים

קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר
קידוח לוויתן אסדה / צלם: אלבטרוס, צילומי אוויר

זהו, ניצחנו. המונופול פורק. הלוויתן חזר לים. הדמוקרטיה ניצלה. תשובה כבר לא מחייך, הוא מתחיל סוף-סוף להבין שאנחנו לא בכיס שלו. עכשיו צריך לטפל גם בחוזים של "תמר". אפשר לחסוך שם מיליארדים לצרכנים. לפחות 100 מיליארד שקל. הירדנים נשארו בלי גז? שיקנו מהקטארים, מה הם רוצים מאתנו? הדאגה שלנו היא לצרכן הישראלי, עם כל הכבוד למלך עבדאללה.

אז מה עושים עכשיו? צריך להקים פה הכול מחדש. לעשות סדר ולבנות שוק אמיתי. עם תחרות והכול. כתבו היום בעיתון שיש כל מיני דרכים לייצר תחרות. יש המון רעיונות. נקים ועדה של מומחים שתבדוק ותיבחן ותגיש המלצות. למישהו יש את הטלפון של פרופ' ששינסקי?

נגמור צ'יק צ'ק. גג שנה. שנתיים אם צריך לעשות חקיקה. האמריקאים כועסים? שלא יאיימו עלינו. הגיע הזמן שיבינו שאנחנו לא בני החסות שלהם. מדינת ישראל שפיתחה את כיפת ברזל ומשגרת לוויינים לחלל יכולה לפתח גם שני שדות גז. כמה מהנדסי גז יש לנו? רק 3? זה לא מספיק. מה עם כל הסטודנטים שהלכו ללמוד במכללה הזאת של נובל? כמה שנים זה ייקח? אין לנו זמן לחכות עד אז. נביא לפה חברות זרות. אבל לא את החאפרים שהגיעו לפה בפעם שעברה: AGR, CDC, כל החברות הקיקיוניות האלה! הפעם נביא חברות רציניות. מייג'ורס. מי לא ירצה לפתח את שדה הגז הכי גדול בעולם? יעמדו פה בתור עד לקפריסין.

מה זאת אומרת הם רוצים ערבויות? תסבירו להם שאצלנו זה שוק חופשי, המדינה לא מתערבת. בטח לא לטובת היזם. בטח שאנחנו מכבדים הסכמים. מדינת חוק. יזמים יכולים להרוויח אבל לא על חשבון הציבור! מה פרמיית סיכון? מה זכות פנייה לבוררות בינלאומית? מה הם חושבים שאנחנו פראיירים? שלא יעשו לנו טובות. מה? עשרה מיליארד דולר? מאיפה נביא סכום כזה? האוצר בחיים לא ייתן. אתה יודעים מה, לא צריכים את הגז הזה. הסתדרנו מצוין גם לפני שמצאנו אותו. שיישאר בים.