מכבי חיפה: המאמן סטנוייביץ' התפטר, מרקו בלבול יחליפו

(עדכון) מאמן בני סכנין אשתקד יחליף את הסרבי - שלקח אחריות והודיע על עזיבת התפקיד בתום 15 מחזורי ליגה בלבד, בהם רשם 42% הצלחה

זעזוע במכבי חיפה: אלכסנדר סטנוייביץ', מאמן הקבוצה מתחילת העונה הנוכחית (2014/15) - הודיע היום (א') לנשיא מועדון הכדורגל, יעקב שחר, על התפטרותו - לאור התוצאות הגרועות של הירוקים בליגה.

מי שיחליף אותו בתפקיד הוא מרקו בלבול, שגדל במכבי חיפה כשחקן, ורשם 217 הופעות במדי הקבוצה. תפקיד האימון האחרון של בלבול בן ה-47 בכדורגל הישראלי היה בבני סכנין בעונה הקודמת (2013/14), שהסתיים עם הצלחה מסחררת: בלבול הצליח להוביל את הקבוצה אל הפלייאוף העליון.

בלבול יהפוך למאמן החמישי של מכבי חיפה בארבע העונות האחרונות, אחרי אלישע לוי, ראובן עטר, אריק בנאדו וכאמור סטנוייביץ'.

***

אתמול, לאחר ההפסד הביתי 3-1 לבית"ר ירושלים, רשמה חיפה מרחק של 13 נקודות ממוליכת הטבלה, עירוני קרית שמונה. במאזנו של סטנוייביץ' העונה, בתום 15 מחזורים - היו שישה ניצחונות, תיקו אחד, ושמונה הפסדים (42.2% הצלחה).

"אני מצטער שהגעתי לנקודה הזו", הסביר היום הסרבי בן ה-41 את הסיבה להתפטרותו. "אני חושב שזה הצעד הנכון למועדון שחשוב מאוד עבורי. לאחר תחילת העונה הבטחתי לאוהדים שהקבוצה תתחרה על תארים, מאחר ואנחנו רחוקים משלושת הקבוצות המובילות אני מרגיש אחריות על כך. המיקום שלנו כרגע הוא אחריות שלי בלבד".

תקציבה של מכבי חיפה העונה מוערך בכמעט 80 מיליון שקל. הציפיות מהקבוצה נסקו בקיץ לשמיים, לאחר החתמתו של יוסי בניון, והמעבר לאצטדיון החדש סמי עופר - אליו רכשו אוהדי הקבוצה כמות חסרת תקדים של למעלה מ-17 אלף מנויים. עם זאת, הציפיות התנפצו בשלב מוקדם יחסית: כבר במחזור השביעי היו לחיפה חמישה הפסדים.

יעקב שחר אמר היום בשיחה עם שחקני הקבוצה: "אני מודה לאלכס על תקופתו פה, למדנו ממנו רבות. פרק נסגר, מתחילים פרק חדש. זה לא רגע קל, אחד הרגעים הפחות טובים שלי, המצב הזה הוא גם באחריות שלכם השחקנים. אלכס לקח אחריות אבל גם לכם יש אחריות. אין ספק שאלכס הוא מהמאמנים הטובים והיסודיים שהיו פה, יש לנו עוד משימות בהמשך העונה ואני רוצה שתהיו מרוכזים במשחקים הקרובים ולא בכל מה שקורה מסביב".