העונש קוצר: אתי אלון תשוחרר בקרוב מהכלא

(עדכון) - ועדת השחרורים לא נענתה לקריאותיהם של קורבנות המעילה שכתבו: "כל כספנו הושקע ע"י אתי אלון, כולל זה של הורינו שחלקם ניצולי שואה וקיבלו פיצויים על זוועות הנאצים. עברנו טראומה ממחנות ההשמדה"

אתי אלון תשוחרר בקרוב מהכלא: כך החליטה היום (א') ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר, שדנה בבקשתה של האסירה שהורשעה במעילת כרבע מיליארד שקלים מהבנק למסחר ונידונה ל-17 שנות מאסר. אלון ריצתה כבר 12 שנים מעונשה לאחר שנכלאה בשנת 2002 - והיא צפויה להשתחרר בקרוב מבית הסוהר לאחר שבקשתה לשחרור מוקדם אושרה.

מוקדם יותר חשף כתבנו גיא פלג כי הפרקליטות העבירה לוועדה מכתב חריף מטעמם של נפגעי המעילה שביצעה אלון, רבים מהם ילדיהם של ניצולי שואה שכספם הושקע בבנק, בו הפצירו בוועדה שלא לשחררה בשום אופן.

במכתב שנשלח לוועדת השחרורים מטעם ועד נפגעי הבנק למסחר נכתב: "שמענו לתדהמתנו כי יש אפשרות שהגנבת הפושעת אתי אלון תצא לחופשי. היא שוקמה, אך אנחנו - כל חוסכי הבנק למסחר - לא נשתקם ולא שוקמנו. כל כספנו שהושקע על ידי אתי אלון, כולל זה של הורינו שחלקם ניצולי שואה, וקיבלו פיצויים על זוועות הנאצים, הופקד בבנק למסחר. אתי תמיד לחצה עלינו להשקיע והבטיחה שתדאג לריבית טובה יותר".

"אי לכך, אנחנו, הורינו ואחינו שוב עברנו טראומה שחזרה ממחנות ההשמדה", כתבו. "אלון 'רצחה אותנו' בגלל לקיחת הכספים שהיו מקור המחייה היחיד שלנו ושל ההורים. אנחנו לא ישנים בלילות, לוקחים תרופות פסיכיאטריות כי כל כספנו היו בבנק שנסגר. רוב המפקידים שהיו ניצולי שואה וילדיהם, חשבו שהשואה חזרה - הפעם בדמות אתי אלון, וביתר שאת כי חרפת הרעב והמחסור שוב חזרו על עצמם. אנו דורשים מכם שלא לשחרר את הפושעת הזו".