מוטי שרף: כחלון מסית נגד בעלי ההון

שרף: "הקמפיין מסוכן מדי. כן, יש בעלי הון ויזמים ישראלים, נדיבים ויצרנים, ויש מבניהם שהם ההיפך הגמור"

היועץ האסטרטגי מוטי שרף, שמייצג בעלי הון שונים במשק, תוקף את קמפיין גיוס התרומות של ראש תנועת "כולנו" משה כחלון.

על-פי סטטוס שפרסם שרף בעמוד הפייסבוק שלו, הוא מכנה את הקמפיין כ"מבוסס על שנאה, המצטט דמויים פשיסטיים משנות ה-30 של אירופה האפלה", תוך שהוא מרמז לאופן שבו הוצגו יהודים בכרזות תעמולה אנטישמיות כרודפי-בצע. זאת, למרות שהדמות בלוגו לקוחה מתוך משחק המונופול.

"הסרטון האחרון, שבא לקדם את גיוס התרומות של משה כחלון, לוקח את זה צעד מיותר קדימה", כתב שרף. "לדהומניזציה של בעל ההון, לדמוניזציה של היזם. מדובר בדימוי מסוכן שעושה מניפוליציה בפסיכולוגיית ההמונים בכסות של סרטון חביב וצעיר. יועצי הקמפיין של כחלון מוכשרים וכנראה גם בעלי ידע הסטורי נרחב והבנה בדעת קהל ומניפולציות המונים.

"אך הקמפיין מסוכן מדי. כן, יש בעלי הון ויזמים ישראלים, נדיבים ויצרנים, ויש מבניהם שהם ההיפך הגמור. כמו בכל קבוצת התייחסות אחרת שנבחר לעסוק בה. אפשר לבנות קמפיין שבנוי על יסודות של ערכים חיוביים ולא על דמוניזציה של העשירים".

בין היתר, שרף מייצג את בנק לאומי, טבע, בית ההשקעות פסגות של אייפקס, את עידן עופר ואת החברות מקבוצת פישמן.

ממטה "כולנו" נמסר כי "מפלגת 'כולנו' נחושה להיאבק למען פתרון מצוקת הדיור ויוקר המחיה במדינת ישראל, תוך פירוק המונופולים וקבוצות הריכוז אשר שולטות בכלכלה הישראלית וגורמות להמשך הרחבת הפערים החברתיים. מפלגת 'כולנו' בעד כלכלה חופשית ויזמות עסקית. אלה מחייבות טיפול של הממשלה בכשלי שוק תוך הפגנת אומץ ונחישות".