איגודי השיווק והפרסום: נתניהו, שתיקתך לגבי ערוץ 10 רועמת

שלחו מכתב משותף וחריג לרה"מ, בו הם קוראים לו להתערב להצלת הערוץ: "לגבי המפרסמים בטלוויזיה החשכת ערוץ 10 תהיה בבחינת נסיגה, חזרה לימי המונופול של ערוץ ברודקאסט אחד והיעדר תחרות"

ערוץ 10
ערוץ 10

יום לפני התאריך הסופי בו עלול לרדת המסך על ערוץ 10, איגוד השיווק ואיגוד חברות הפרסום נוקטים צעד חריג ושולחים מכתב משותף וחריג לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הם קוראים לו להתערב להצלת הערוץ.

"איגוד השיווק הישראלי ואיגוד הפרסום קוראים לך, כבוד ראש הממשלה, למצוא בדחיפות פתרון מנהיגותי ויצירתי אשר ימנע את החשכת ערוץ 10 מחר בחצות", נכתב במכתב האיגודים לנתניהו. "המשך קיומו של ערוץ 10 הוא בעל חשיבות לאומית, והחשכתו תפגע פגיעה אנושה בתחרות החופשית בטלוויזיה המסחרית ובתקשורת הישראלית כולה.

"24 שעות לפני החשכת הערוץ אנו קוראים לך למצוא פתרון דחוף, ללא השהיות נוספות, אשר יבטיח את המשך פעילותו של הערוץ. שתיקתך המתמשכת בנושא זה - רועמת באוזנינו.

"לא נוכל להגזים בנזק העצום שעלול להיגרם לתעשייה שלמה אם ערוץ 10 ייסגר, חלילה.
בצד אובדן משרות רבות בענף ומשבר עמוק בשוק התוכן וההפקות, הרי שלגבי המפרסמים בטלוויזיה תהיה החשכת ערוץ 10 בבחינת נסיגה רבת-שנים, חזרה לימי המונופול של ערוץ ברודקאסט אחד והיעדר תחרות.

"להיעדר תחרות תהיה השפעה מיידית על עליית מחירי הפרסום. רק החברות הגדולות תוכלנה לאפשר לעצמן לפרסם בטלוויזיה, והדבר יביא להחלשת העסקים הבינוניים והקטנים. מהיעדר תחרות נפגע קודם כל ולפני כולם הצרכן הישראלי.

"שמחנו ללמוד לפני ימים אחדים שאחרי שנים של הפסדים כבדים מגלה ערוץ 10 בימים אלה לראשונה רווח תפעולי צנוע, וזאת בצד תוכנית עסקית מעוררת תקווה להמשך פעילות רווחית תחת רישיון. הדעת אינה סובלת שדווקא בעת הזאת, כשהערוץ סוף-סוף מתחיל לעמוד על רגליים יציבות כלכלית, לא יימצא פתרון ישים ומקובל להמשך פעילותו של הערוץ, והוא, חלילה, יוחשך.

"אנו קוראים לך, כבוד ראש הממשלה, למצוא ללא דיחוי פתרון מנהיגותי ולאתר מסלול יצירתי וישים, אשר יבטיח את המשך פעילותו של ערוץ 10 ויסיר את החשש מפני חזרתנו לימי המונופול של ערוץ מסחרי בודד, ומפני פגיעה אנושה ודרמטית בתקשורת הישראלית כולה. היכולת בידיך למצוא מתווה ופתרון. דרושה רק החלטה אמיצה אחת שלך. כולנו מחכים לה", לשון המכתב של איגודי השיווק והפרסום.