וינשטיין לסגנית השר קירשנבאום: אל תתקרבי למשרד הפנים

היועמ"ש לסגנית שר הפנים החשודה בפרשת השחיתות: "נוכחותך במשרד עלולה לפגוע בחקירה פגיעה קשה; החלטתך להמשיך ולפקוד את משרד הפנים אינה סבירה ויוצרת סיטואציה חריפה של ניגוד עניינים"

פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון
פאינה קירשנבאום / צילום: ארז ביטון

פרשת החשד לשחיתות במגזר הציבורי: במכתב חריג שהפנה היועץ המשפטי לממשלה' עו"ד יהודה וינשטיין, לסגנית שר הפנים, פאינה קירשנבאום, העומדת במרכז חקירת החשד לשחיתות במגזר הציבורי ובמפלגת "ישראל ביתנו", הוא קובע כי אסור לה להגיע למשרד הפנים או להפעיל סמכויות הקשורות לעבודתה למשך 30 יום.

"הגעתך למקום תפגע באמון הציבור", כתב וינשטיין. המכתב פורסם לראשונה הערב (ד') במהדורה המרכזית של חדשות 2.

את המכתב העביר היועץ המשפטי לסגנית השר, לאחר שעדכן גם את שר הפנים גלעד ארדן בהחלטתו. "מחומר הראיות עלה חשד לכך שביצעת עבירות הקשורות למשאבים ציבוריים וכספי ציבור בעת מילוי תפקידך הציבורי. הובא בפניי מידע לפיו בימים אלה את ממשיכה לפקוד את משרדי משרד הפנים ולבצע את משימותייך בתפקידך כסגנית השר", כתב היועץ המשפטי.

"הוצגו בפניי ראיות לפיהן נוכחותך במשרדי משרד הפנים בעת הזאת עלולה לפגוע בחקירה פגיעה קשה. בנוסף לפגיעה האפשרית במהלך התקין של החקירה, נוכחותך במשרדי משרד הפנים יוצרת סיטואציה חריפה של ניגוד עניינים. אני סבור כי כאשר אנו עוסקים בחשדות לביצוען של עבירות חמורות שבוצעו בזיקה למשרד הציבורית, הגעתך למשרד הפנים מאיימת לפגוע פגיעה קשה באמון הציבור ובתפיסת טוהר המידות בעיניו", הוסיף היועץ המשפטי.

על סמך דברים אלה דרש וינשטיין מקירשנבאום להתרחק משטח משרד הפנים למשך חודש ימים: "במצב הדברים האמור, בו נשקפת סכנה מוחשית לאינטרס הציבורי ובפרט לגילוי האמת, ונוכח הקשר הישיר בין החשדות לבין תפקידך ברשות המבצעת, אני סבור כי החלטתך להמשיך ולפקוד את משרד הפנים אינה סבירה ואף מציבה אותך במצב של ניגוד עניינים. לפיכך, אבקשך שלא לפקוד את משרד הפנים למשך 30 יום".

היועץ המשפטי סיכם ואמר כי הוא הבהיר את הדברים גם לשר ארדן, וכי לאחר התקופה האמורה הוא יבדוק את ההחלטה ויבחן אם יש צורך לשנות את החלטתו.