"נתניהו, שחיתות זה להזמין גלידה פיסטוק ע"ח הציבור, להעביר ריהוט לווילה בקיסריה, לבקש שישלמו לך חשבון מים של הבריכה ולהיאבק שיקנו לך מטוס"

לפיד על החטיבה להתיישבות: "כסף גדול מתחת לשולחן" ■ על שר השיכון אורי אריאל: "לקח דירות ציבוריות ומכר לרבנים המקורבים לו"

יאיר לפיד / צילום: אמיר ישראלי
יאיר לפיד / צילום: אמיר ישראלי

שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, מוריד היום (ה') את הכפפות בביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וקורא לנקות את השחיתות במסדרונות השלטון.

"אני רוצה לחזור אתכם כמעט 25 שנים אחורה לסיסמה אחת, שתי מילים: 'מושחתים נמאסתם'", אמר לפיד היום בכנס ראשי המטות, על רקע פרשת ישראל ביתנו. "נמאסתם! נמאס מהמושחתים, ונמאס מזה שהם גונבים לנו את המדינה. תחזירו לנו את המדינה, מושחתים!

"אנשים יושבים בבית ולא מאמינים. המדינה הזו היא לא של המושחתים, היא של תושבי עוטף עזה. של סטודנטים. של מעמד הביניים שלא גומר את החודש. של השכבות החלשות, שלא מבינות איך הכסף של החינוך של הילדים שלהם ושל הקצבאות של הסבתות שלהם הולך לשוחד ולהטבות ולשימון הגלגלים של המכונה המושחתת".

לפיד סיפר כי "חודש לפני שהממשלה התפרקה נקראתי לישיבה עם ראש הממשלה, שר הביטחון ושר השיכון. הם רצו להעביר 300 מיליון שקל לכבישים עוקפים לתפוח ומבני ציבור באיתמר ויצהר. כסף שהולך ישירות לטובת אלה שמצביעים להם בפריימריז. סירבתי.

"נתנו לי להבין שאם לא אעביר את הכסף, הממשלה עלולה להתפרק. סירבתי, כי זו שחיתות, ופוצצתי את הישיבה. ברגע שיצאנו מהממשלה, זה לקח להם בדיוק דקה לעשות את כל מה שעצרנו קודם, והם העבירו את אותם 300 מיליון שקל לכבישים לעוטף תפוח וליצהר, כי כבר לא היינו שם לשמור על הקופה.

"בכל פעם שאמרנו להם שאנחנו לא ניתן להם להעביר כסף לחברים שלהם, לקומבינטורים שלהם, לקבוצות האינטרסים שלהם - הם אמרו שאנחנו לא מבינים בפוליטיקה. אנחנו מבינים יופי בפוליטיקה. זו לא פוליטיקה, זו שחיתות. הם גנבו לנו את המדינה, ואנחנו פה כדי לקחת אותה בחזרה. תחזירו לנו את המדינה, מושחתים!".

לפיד המשיך ואמר כי השחיתות לא נוגעת רק למעצרים בפרשת ישראל ביתנו, אלא "בכל מקום שאנחנו מסתכלים עליו, כל מה שאנחנו רואים זה שחיתות".

הוא תקף חזיתית את נתניהו ואמר: "שחיתות זה להזמין הביתה גלידה פיסטוק על חשבון הציבור, אדוני ראש הממשלה, ולהעביר ריהוט גן לווילה בקיסריה, ולבקש שישלמו לך את המים של הבריכה, ולהיאבק על זה שיקנו לך מטוס. יש עתיד הייתה המפלגה היחידה שהצביעה נגד המטוס הזה. היחידה! הייתם צריכים לראות איך ראש הממשלה קפץ כשהוא גילה שאנחנו מתנגדים לזה שיהיה לו מטוס פרטי משלו.

"אדוני ראש הממשלה, במדינה שבה יש את הפערים החברתיים הכי גדולים בעולם המערבי, שבה מעמד הביניים לא גומר את החודש, והעניים לא מתחילים אותו - מטוס פרטי זו שחיתות".

לפיד הזכיר את הבור התקציבי שהותירה ממשלת נתניהו הקודמת, הממשלות המנופחות של עד 39 שרים וסגני שרים לפני ש"יש עתיד" העבירה חוק להגבלת מספר השרים וסגני השרים ל-18, וכמו כן אמר כי "שחיתות זה להבטיח לחרדים לבטל את השוויון בנטל ולהחזיר את המיליארדים לתקציבי הישיבות".

"מאחורי החיוך של בנט מסתתרת מפלגה סקטוריאלית שדואגת רק לעצמה"

לפיד תקף גם את שר הכלכלה נפתלי בנט ואמר: "יש אמרה ישנה, 'כשמישהו אומר לך שהעניין הוא לא הכסף, העניין הוא הכסף'. מדובר בכסף. כסף גדול. מיליארדים. כסף מתחת לשולחן. למה אתם חושבים שהם זינקו ועשו הכל כדי לעצור אותנו כשניסינו להעביר חוק שהיה מבטיח שקיפות בחטיבה להתיישבות? למה אתם חושבים שהיחידה הארצית לחקירת שחיתות של המשטרה פשטה אתמול על משרדי החטיבה להתיישבות? כי השחיתות נמשכת. כי מאחורי החיוך של בנט מסתתרת מפלגה סקטוריאלית שדואגת רק לעצמה ולהתנחלויות שלה ולמוסדות שלה ולישיבות שלה".

לפיד המשיך: "שחיתות זה לחבל לנו בניסיון לעצור את המינויים הפוליטיים בחברות הממשלתיות. זה לא לחתום על מינויים מקצועיים של נבחרת הדירקטורים, כי לתת ג'ובים לחברים של ישראל כץ ושל נפתלי בנט זה פשוט משתלם יותר משמירה על מנהל תקין. שחיתות זה לעצור את הרפורמה בקק"ל כי חברי מרכז אמרו לכם שאסור לעצור את החגיגה ויש לכם שם קרובי משפחה מדרגה ראשונה. שחיתות זה לשכור חוקרים פרטיים שיקליטו בסתר בכירים מהמפלגה שלך בזמן שהם קונים קולות, ואז להדליף את זה לעתונים ולטעון שאתה מופתע.

"שחיתות זה כששר השיכון, אורי אריאל מהבית היהודי, לוקח דירות ציבוריות שמיועדות לאמהות חד-הוריות ולמשפחות מצוקה, ומוכר אותן ללא מכרזים לרבנים שהוא מקורב אליהם. נפתלי בנט, אני קורא לך מפה להפגין מנהיגות ועל הסיפור הזה להדיח את אורי אריאל באופן מיידי מהרשימה שלכם לכנסת. מי שעושק את עניי ישראל ומעביר את הכסף למקורבים לא צריך להיות משוריין במפלגה שמדברת על ערכים יהודיים.

"שחיתות זה כששר התחבורה בונה בהתנחלויות כבישים ומסילות רכבת שלא מובילות לשום מקום סתם כי יש לו פריימריז. כששר ביטחון לשעבר לא יודע להסביר מאיפה יש לו כסף לפנטהאוז ב-9 מיליון שקל ואף אחד - אף אחד מכל לוחמי הצדק של מפלגת העבודה - לא אומר על זה מילה.

"שחיתות מוסרית היא גם העובדה שהיום העלו לי את המשכורת. היום העלו את שכר הח"כים. על מה? הכנסת בכלל לא עובדת. חברי הכנסת מתעסקים רק בפריימריז ויש עתיד הייתה המפלגה היחידה שניסתה למנוע את העלאת השכר המופרכת הזו. מה הם חושבים, שהציבור עיוור? שהציבור לא מבין שזה מושחת? אני מודיע כאן ועכשיו שאני את התוספת הזו הולך לתרום, מפני שהיא לא מגיעה לאף אחד מחברי הכנסת".