חשד: סנגור פלילי העלים הכנסות במאות אלפי שקלים

עו"ד מוטי מאיר בניטה מאשקלון חשוד כי לפחות מאז שנת 2010 ועד היום הוא העלים במירמה הכנסות של מאות אלפי שקלים שקיבל מלקוחותיו

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

הסנגור הפלילי, עו"ד מוטי (מרדכי) מאיר בניטה, נעצר אתמול (ג') על-ידי יחידת יהלום למאבק בפשיעה של רשות המסים, בחשד שהעלים הכנסות בהיקף של מאות אלפי שקלים.

השופט אילן בן-דור מבית משפט השלום בראשון-לציון אישר לשחררו בערבות והורה לו להפקיד את דרכונו.

בניטה (42), תושב אשקלון, חשוד כי לפחות מאז שנת 2010 ועד היום הוא העלים במירמה הכנסות של מאות אלפי שקלים שקיבל מלקוחותיו, כאשר כבר עומד ומתנהל נגדו משפט בגין אי-הגשת דוחות תקופתיים למע"מ.

החקירה של יחידת יהלום נגד בניטה נמשכה במשך זמן מה, והשבוע היא הפכה לגלויה. בביתו של בניטה נערכו חיפושים אחר עשרות אלפי השקלים שאותם העלים לכאורה.

בנוסף, רישיונו של בניטה לעריכת דין מושעה מזה זמן מה.

ממצאי החקירה עלו ראיות להעלמת הכנסות של לפחות 400 אלף שקל, כמו גם להעסקת עובדים ללא דיווח, ועל סמך הממצאים, ונראה כי היקף העבירות מסתכם במאות אלפי שקלים נוספים לכל הפחות.

כאמור, השופט אילן בן-דור מבית משפט השלום בראשון-לציון אישר את שחרורו של בניטה תמורת ערבויות בסך 400 אלף שקל והפקדת דרכונו הצרפתי, שכן דרכונו הישראלי מצוי אצל כונס הנכסים הרשמי.

השעיה על-תנאי

אין זו הפעם הראשונה שבניטה מגיע לבית המשפט, לא בתור עורך דין אלא כחשוד. מקרה בולט בו התנהלו הליכים פליליים נגד בניטה היה לפני כ-3 שנים, בשנת 2012. לשכת עורכי הדין פתחה בזמנו בהליכים משמעתיים נגד בניטה, כאשר הלה "התמהמה" בהשבת הלוואה שקיבל מאחד מלקוחותיו. עו"ד בניטה קיבל מלקוח בתקופה הרלבנטית הלוואה של 50,000 שקל בריבית של 10%, אך הצ'קים שמסר לו לפירעון ההלוואה חוללו. לבסוף הצליח הלקוח לגבות את החוב, רק לאחר שפתח בהליכי הוצאה לפועל נגד בניטה.

בית הדין המשמעתי במחוז באר-שבע גזר על בניטה שנת השעיה בפועל, שנת השעיה על-תנאי וקנס של 5,000 שקל. בית הדין הארצי המיר את ההשעיה בפועל בהשעיה על-תנאי, ובית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערעורה של ועדת האתיקה במחוז הדרום על החלטה זו.

ועדת האתיקה ביקשה לערער על ההחלטה בפני בית המשפט העליון בשל חומרת מעשיו של בניטה, וטענה כי יש להביא בחשבון שלחובתו של בניטה הרשעות נוספות, רובן בעלות מאפיינים דומים להרשעה נשוא הערעור. ואולם, הנשיא אשר גרוניס ציין כי רובן מאוחרות להרשעה נשוא הערעור ואישר את החלטת בית המשפט המחוזי.

יו"ר ועדת האתיקה במחוז דרום של לשכת עו"ד, עו"ד רון אלטרמן: "למוטי בניטה נצטברו עונשי השעיה, במקרים שונים בעבר, לתקופות ממושכות בשל מעשיו ובמקרים שונים הוא הורשע. על בניטה אף הוטלו מספר עונשי השעיה ושני עונשי הוצאה מלשכת עו"ד. ועדת האתיקה במחוז דרום פעלה ופועלת כנגד עורכי דין שחרגו מהוראות הדין האתי, וקוראת ופועלת להחמרה בענישה כנגד עורכי דין המרבים בביצוע עבירות".