עד 2,000 שקל לחופשה באתר החרמון - כמעט כמו באירופה

גם אחרי ההוזלה, ביקור משפחתי בחרמון כרוך בהוצאה כבדה, במיוחד אם מדובר בנסיעה הכוללת לינה באזור ■ "גלובס" בודק כמה תשלמו על חופשת סקי בארץ ובחו"ל, ולמה המחירים כה גבוהים

השבוע נפל דבר: דמי הכניסה לאתר החרמון ירדו עם הטמפרטורות. אלא שההוזלה לה פיללו חובבי ההר המושלג המתנשא לגובה של עד 2,040 מטר מעל פני הים - מסתכמת בעשרה שקלים בלבד לאדם: כ-40 שקל למבוגר (במקום 50 שקל) ו-34 שקל לילד (במקום 44 שקל). ההוזלה האמורה הושגה בעקבות הסכם שנחתם השבוע לאחר משא ומתן ממושך בין רשות מקרקעי ישראל וחברת "הר חרמון" שבבעלות מושב נווה אטי"ב החוכרת את ההר לתקופה של 49 שנים תמורת תשלום תמלוגים שנתיים למדינה בגובה של 5% מהכנסותיה.

דמי כניסה מופחתים הם דבר מבורך, אך את הדבר האמיתי - הסקי פס - "שכחו" להוזיל. מחירו הנקוב כיום מקומם ואף גבוה ממקבילו בכמה מאתרי הסקי הפופולאריים באירופה: 289 שקל לסקי פס חד-יומי כולל דמי כניסה לחרמון, זאת לעומת 113 שקל לסקי פס יומי בשפינדל רוב בצ'כיה; 170 שקל בפסו-טונלה באיטליה; 180 שקל בואל טורנס בצרפת; 212 שקל באישגל ו-230 שקל במיירהופן באוסטריה שהכניסה אליהם היא חינם. בחרמון, בניגוד לאתרי סקי בעולם שהכניסה אליהם היא כאמור חינמית, רכישת סקי פס איננה מקזזת את דמי הכניסה לחרמון. ומי שגלישה של כמה שעות בחרמון לא מספקת אותו וירצה לגלוש בחרמון גם ביום שלמחרת, ייאלץ להיפרד מ-509 שקל לסקי פס כולל דמי כניסה לעומת 414 שקל למשל באישגל; סקי פס לשלושה ימים בחרמון מזניק את המחיר ל-734 שקל ול-909 שקל לארבעה ימים.

למחירים הללו יש להוסיף גם 140 שקל למבוגר (120 שקל לילד) למי שאינו מצויד בציוד סקי ומעוניין לשכור, ו-200 שקל למי שרוצה להתמקצע בשיעור סקי של 60 דקות.

לדברי שאול אוחנה, מנהל אתר החרמון, "אף אתר סקי בעולם לא נושא בהוצאות כמו שלנו. אנחנו מממנים פינוי והטמנת אשפה, טיפול בביוב, פינוי שלג ופיזור מלח (כ-90 טון בעונה), רופא, 12 חובשים, אמבולנס, פינוי פצועים עם מזחלת ועוד. במקום שהמדינה תממן את כל זה - אנחנו מממנים. תראי לי אתר סקי אחד בעולם שמחזיק על חשבונו, כמונו, 10-12 שוטרים בזמן שהאתר פתוח למבקרים?". אוחנה מקבל חיזוק מפתיע מסוג של מתחרה: רונן כ"ץ, מנכ"ל "סקי דיל", המשווקת חבילות סקי לאתרי סקי באירופה. "רוב אתרי הסקי באירופה פועלים למעלה ממאה ימים בעונה, והחרמון במקרה הטוב עובד רק 20-30 יום בעונה וההוצאות שלו הן אותן הוצאות, ואף יותר. אם מסתכלים על זה ככה, התעריפים של החרמון לא גבוהים".

את המחירים לא חייבים לשלם במלואם. וואלה!שופס מציעה החל מאתמול קופונים לאתר החרמון המשקפים הנחות של עשרות שקלים. כך למשל, החברה מציעה קופון משולב של כניסה לאתר וסקי פס חד-יומי במחיר של 240 שקל זאת לעומת כאמור 289 שקל מחירו באתר הרשמי; או קופון המשלב סקי פס חד-יומי והשכרת ציוד גלישה מלא ב-330 שקל לעומת 390 שקל לרוכשים בחרמון. בוואלה!שופס משווקים את הקופונים האמורים לפי מודל של "לא גלשת - לא שילמת". קרי, אם הרוכש לא מימש את הקופון עד סוף העונה - כספו יוחזר לו במלואו. נכון לכתיבת שורות אלה, למעלה מאלף קופונים כאלה נמכרו.

ומה עם הלינה?

גם לינה בקרבת ההר, המשתרע על שטח של כ-2,400 דונם, כרוכה בריקון ארנקים ולעיתים עשויה להשתוות לחופשת סקי באירופה.

כך למשל, לילה אחד בכפר הנופש רימונים נווה אטי"ב, המרוחק רק שמונה ק"מ ממרגלות החרמון וכולל 44 בקתות (מהן 13 למשפחות), עולה החל מ-600 שקל לזוג באמצע שבוע על בסיס ארוחת בוקר; והחל מ-900 שקל ללילה באמצע שבוע למשפחה בת 4 נפשות (זוג הורים ושני ילדים). המזמינים שני לילות בכפר הנופש, מקבלים זוג כרטיסי כניסה לחרמון חינם. לדברי יוליה פרידמן, מנכ"לית המלון, בסופי שבוע - שם המחיר למינימום שני לילות מזנק ל-1,680 שקל לזוג ו-2,520 שקל למשפחה בת ארבע נפשות - לא נותר ולו מקום אחד פנוי עד סוף פברואר.

מבדיקת "גלובס" עולה כי חופשת סקי בנסקו בבולגריה ופויאנה בראשוב ברומניה שבמזרח אירופה - מוצעת במחירים כמעט זהים למחיר המבוקש ברימונים: 4,420 שקל לשבעה לילות על בסיס חצי פנסיון כולל סקי פס וציוד סקי בבולגריה וברומניה לעומת 4,200 שקל לשבעה לילות על בסיס ארוחת בוקר ברימונים נווה אטי"ב. "משתלם יותר לקנות חופשת סקי במזרח אירופה. הפער במחיר הופך את חופשת הסקי בחו"ל לאטרקטיבית בהרבה", אומר רבין שמסיאן, מנהל תחום נופשונים בגוליבר.

גולשים על בטוח

סקי הוא ספורט מהנה אך פציעות הן חלק בלתי נפרד ממנו - החל מכוויות קור ועד סיבוב קרסול או ברך, ובמקרים גרועים יותר גם שבירת רגל או יד. על פי נתוני חברת PassportCardR, המציעה כרטיס מגנטי לביטוח נסיעות לחו"ל ומבטחת את נוסעיה בין היתר גם לפעילות אתגרית מסוג זה, הימים המסוכנים ביותר לגלישה הם ימי שמש וימי שלג קפוא בהם יש פי 9 יותר פצועים מאשר בימים רגילים; קסדת ראש מפחיתה את חומרת הפגיעה בכ-70% מפציעות הראש - אלו הן הפציעות הקשות ביותר שגורמות לנכות קבועה ואף לעיתים מקרי מוות; התביעה הגדולה ביותר ששולמה בעונה שעברה הגיעה לכמיליון שקל; עלות פציעת סקי ממוצעת נעה סביב 1,800 אירו.

כמה תעלה חבילת סקי בחול 2015
 כמה תעלה חבילת סקי בחול 2015

סוגי פציעות
 סוגי פציעות

סקי
 סקי