הוסרו תביעות נגד מלאנוקס על ניפוח מחיר המניה ב-2012

לפני 3 שבועות סולקה התביעה בארה"ב, לאחר שביהמ"ש קבע כי התובעים לא הצליחו לבסס את טענותיהם בנוגע למצגי-שווא שהציגו מלאנוקס ומנהליה ■ בשבוע שעבר גם התובע במשפט בישראל משך את תביעתו נגד מלאנוקס

אייל וולדמן / צילום: תמר מצפי
אייל וולדמן / צילום: תמר מצפי

במהלך כמה חודשים בשנת 2012 זינקה מניית מלאנוקס ב-177% והגיעה לשיא של כ-119 דולר - רק כדי ליפול בהמשך ב-58% לרמה של כ-51 דולר. שתי תביעות הוגשו אז נגד מלאנוקס, אחת בארה"ב והשנייה בישראל, בטענה כי הציגה מצגים מטעים שהובילו לניפוח המניה.

לפני 3 שבועות סולקה התביעה בארה"ב, לאחר שבית המשפט קבע כי התובעים לא הצליחו לבסס את טענותיהם בנוגע למצגי-שווא שהציגו מלאנוקס ומנהליה. על הרקע הזה, בשבוע שעבר גם התובע במשפט בישראל משך את התביעה נגד מלאנוקס, ובית המשפט אישר את בקשתו.

מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מספקת ציוד כגון שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית.

ההליך בישראל הוגש בפברואר 2013 לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, והתובע ביקש, באמצעות עורכי הדין עמית מנור ורונן להב, להכיר בתביעה כייצוגית.

במקור טען התובע - בעל מניות במלאנוקס בשם אביגדור ויינברגר - כי מלאנוקס, מנהליה (בהם וולדמן) וחברי הדירקטוריון שלה אחראים לדיווחים ומצגים מטעים, שהאירו את החברה ועסקיה באור חיובי מדי שאינו משקף את מצבה האמיתי.

"מניות החברה נסחרו בשווי מנופח עקב הדיווחים והמצגים האמורים במהלך התקופה שתחילתה בפרסום הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2012, ביום 19 באפריל 2012, וסיומה במועד פרסומו של דיווח החברה בעניין אזהרת הכנסות בתחילת יום המסחר ביום 2 בינואר 2013", נטען בתביעה שנמשכה.

הרחק משיאה

באותה תקופה, מניית מלאנוקס נסחרה במקביל גם בבורסה של תל-אביב, ממנה נמחקה מאוחר יותר ממסחר על רקע טענות בנוגע להגברת הרגולציה. כיום נסחרת מניית מלאנוקס רק בנאסד"ק, ומחירה רחוק מזה שנרשם בשיא של 2012, ועומד על כ-45.6 דולר, ומשקף לחברה שווי של כ-2.1 מיליארד דולר.

מלאנוקס תפרסם את דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2014 כולה ב-28 בינואר. בשלושת הרבעונים הראשונים אשתקד הכנסות החברה הסתכמו ב-322 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-27.6 מיליון דולר.