כחלון: נתניהו עשה עליי סיבוב; הוא אשם במשבר הדיור

משה כחלון בכנס איגוד השיווק: "אני הולך לפרק את מינהל מקרקעי ישראל ולהוציא מתוכו את שיווק הקרקעות. כואב לי שאנשים משלמים בתל-אביב 6,000 שקל בחודש על מחסן" ■ מודה: "נתניהו עשה עליי סיבוב"

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, מאשר היום (ב') את חשיפת "גלובס" באשר לאופן שבו הוא מתכנן להוריד את מחירי הדירות - באמצעות הוצאת השליטה בקרקעות ממינהל מקרקעי ישראל.

"אני הולך לפרק את מינהל מקרקעי ישראל ולהוציא מתוכו את שיווק הקרקעות", אמר היום כחלון בכנס איגוד השיווק. הוא הוסיף כי "מינהל מקרקעי ישראל הוא מונופול ששולט על רוב הקרקעות - רק קובה וצפון קוריאה שולטות כך".

כחלון אמר כי ידרוש לקבל לידיו את השליטה על קרקעות המינהל "כדי שלא אוכל להאשים אף אחד", והוסיף גם שמבחינתו ניתן יהיה לבטל את מינהל מקרקעי ישראל: "אם המינהל לא יהיה אז הוא לא יהיה".

כחלון התייחס גם להבטחה למינוי שקיבל מנתניהו בשלהי 2012 לפני הבחירות הקודמות, לתפקיד יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל. המינוי לא יצא אל הפועל ובמערכת הפוליטית האשימו את נתניהו בספין לעת בחירות. היום מודה כחלון שנתניהו ניצל אותו.

"ביבי הציע לי לכהן כשר אוצר וכשר שיכון, רק שלא אפרוש מהליכוד, וסירבתי. כשהוא בא עם ההצעה לכהן כראש מועצת המינהל לא יכולתי לסרב. עשה עליי סיבוב? עשה".

כחלון הוסיף כי "אוציא את שיווק הקרקעות למשרדים חיצוניים. אציג בשבוע הבא תוכנית מסודרת. כואב לי שאנשים משלמים בתל-אביב 6,000 שקל בחודש על מחסן".

כחלון דחה את טענת נתניהו לפיה ממשלת אולמרט אשמה במשבר הדיור ואמר: "הממשלה היוצאת אשמה. הם לא נגעו בדיו בגלל ריב בין נתניהו ללפיד. הם לא הפסיקו לריב. אין מנהיגות אמיצה בישראל".