אשטרום זכתה במכרז לבנייה להשכרה ארוכת טווח

ההצעה הזוכה עמדה על כ-22 מיליון שקל ■ המכרז בחיפה, המתייחס למגרש עליו ניתן לבנות 268 יחידות דיור, הוא המכרז השלישי שפרסם משרד האוצר במסגרת תוכנית הבנייה להשכרה אותה קידם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד

קבוצת אשטרום היא הזוכה במכרז לשכירות ארוכת טווח של משרד האוצר בחיפה, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע ל"גלובס" כי ההצעה הזוכה עמדה על כ-22 מיליון שקל. קבוצת אשטרום גברה על הצעות נוספות שהוגשו על ידי חברת שיכון ובינוי נדל"ן וחברת אאורה ישראל.

כזכור, לאחר דחיות רבות של המכרז, ביטולו ופרסומו מחדש במתווה חדש, נסגר המכרז ביום חמישי האחרון. המכרז בחיפה, המתייחס למגרש עליו ניתן לבנות 268 יחידות דיור, הוא המכרז השלישי שפרסם משרד האוצר במסגרת תוכנית הבנייה להשכרה אותה קידם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד.

שני המכרזים הקודמים שפורסמו במסגרת התוכנית, בהרצליה וברמת השרון נסגרו לפני מספר חודשים כאשר בראשון זכתה חברת אפריקה ישראל מגורים ובשני קבוצת אביב.

המכרז בחיפה פורסם לראשונה כבר לפני שנה, בינואר 2014, ונדחה מספר פעמים. כאשר נסגר המכרז המקורי לא הוגשו הצעות על ידי קבלנים או יזמים ובמשרד האוצר החליטו לשנות את יחס יחידות הדיור להשכרה ולמכירה ולפרסמו מחדש. המכרז המחודש קבע כי הזוכה במכרז יחוייב לבנות 142 דירות המיועדות להשכרה ארוכת טווח למשך 20 שנה כאשר את שאר 126 יחידות הדיור יוכל למכור בשוק החופשי. זאת לעומת המכרז המקורי, בו עמד מספר יחידות הדיור אותן יוכל הזוכה למכור על 68 בלבד. שינוי זה הפך את המכרז המעודכן לאטרקטיבי יותר בעבור חברות הנדל"ן.

מקבוצת אשטרום נמסר הערב כי בכוונתה לנצל את הטבת שבס ולבנות במסגרת הפרויקט 348 יחידות דיור סך הכל, מתוכן 184 להשכרה. עוד נמסר כי סך עלות הקמת הפרוייקט מוערכת בכ-350 מיליון שקל.

רמי נוסבאום, יו"ר קבוצת אשטרום התייחס לזכיית החברה במכרז ואמר: "הזכייה במכרז הדיור להשכרה בחיפה משקפת שילוב של יכולות קבוצת אשטרום, החל משלב הייזום, עובר לשלב ההקמה, ועד לשלבי המכירה והשכרת הדירות".