קבלן שהעלים מס במאות אלפי שקלים: "מהיום אהיה מסודר"

רשות המסים ביצעה 234 ביקורות באזור חיפה והקריות - ב-10% מהעסקים שנבדקו התגלה כי הם אינם רושמים הכנסות

רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי
רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי

קבלן מהצפון שהעלים הכנסות במאות אלפי שקלים הבטיח לחוקרי רשות המסים: "מהיום אהיה מסודר".

בשבוע שעבר ערכו עובדי יחידות ניהול ספרים מכל הארץ מבצע ביקורת באזור חיפה והקריות. המבצע כלל 234 ביקורות, כאשר בכ-10% מהעסקים שנבדקו התגלה כי הם אינם רושמים הכנסות. במסגרת המבצע ולאור מידע שהגיע למשרד השומה בחיפה, נשלח צוות חוקרים לקבלן המבצע עבודות בנייה ושיפוצים בפרויקט בהיקף של כ-260 אלף שקל, מהם שולמו עד כה 160 אלף שקל.

לפי רשות המסים, בבדיקה התגלה כי לקבלן אין תיק ברשות המסים, והוא אינו מנהל ספרים כנדרש על-פי חוק. בניסיון להימנע מהמשך הליכים אמר הקבלן לחוקרים: "אני אפתח תיק ומהיום אהיה מסודר". הוא נלקח לחקירה מיידית, ויוחלו נגדו הליכים פליליים.

כמו כן, קבלן נוסף מכפר כאבול, שביצע עבודות שלד באתר בנייה בקריית אתא, לא רשם שני צ'קים בסך 18 אלף שקל, ואמר כי בכלל לא קיבל את הכסף בעבור בניית השלד אלא על מכירת הפיגומים.

במהלך ביקורת ספרים נוספת שנערכה במסגרת המבצע, במשרד עו"ד בנשר נמצאו שני צ'קים בסך 2,330 שקל ללא רישום. עורך הדין הסביר כי הוא קיבל את אחד מהצ'קים עם שליח ולא הספיק לרשום, ולגבי הצ'ק השני אמר כי "הייתי חולה, ולכן לא רשמתי".

במעדניה בחיפה בה נמצא אי-רישום הכנסות אמר העובד כי "זה עבור חוב שהיה ללקוח ששילם היום, אני לא יודע אם צריך לרשום. אשאל את בעל הבית".

בחנות פאות נוכריות בחיפה נראתה בעלת החנות כאשר היא איננה רושמת הכנסה שקיבלה. בתגובה אמרה "זו קרובת משפחה, הסכום ששילמה זה עירבון כדי להראות לבעלה את הפאה".