קמפיין של עמותת "שורשים" יעשה שימוש בטכנולוגיה חדשה

סלבריטאים רבים, בהם מיכל אנסקי, עומר מילר, עדן הראל ועודד מנשה, אלון נוימן ועלמה זקס, התנדבו לקחת חלק בקמפיין של מקאן דיגיטל עבור עמותת "שורשים", המסייעת לניצולי שואה.

במסגרת הקמפיין הותקן מתג ייעודי שפיתחה מקאן דיגיטל בבתי הסלבריטאים, שמסייע בסופו של תהליך לאיסוף שעות וכסף כתרומה לקשישים הנזקקים לחימום בתיהם בחורף. המסר בקמפיין "כשאתם מדליקים לכם, תדליקו גם להם".

מדובר במתג פיזי הנתלה על הקיר בבית לצד המתג החשמלי "הרגיל", ומתחבר לרשת ה-wifi הביתית. בכל פעם שניגשים להדליק אור או להפעיל חימום, לוחצים גם על המתג הייעודי וצוברים שעות חשמל כתרומה לקשישים. כל לחיצה על המתג, הנקרא RootSwitch, צוברת שעת חשמל, שעלותה הממוצעת 2 שקלים.

המתג משלב טכנולוגיה חדשנית המתממשקת לסליקה אוטומטית של אמצעי התשלום, מה שהופך את ביצוע התרומה לקל ופשוט. בסוף כל חודש יקבל התורם דו"ח מלא של שעות החשמל שצבר, ולאחר אישורו (מלוא השעות או חלקן), יועבר הסכום כתרומה ישירות לקשישים באמצעות מערכת התשלומים של PayPal ללא מתווך אמצע.

במקביל למתג הפיזי תעלה אפליקציה בשם RootSwitch, שתאפשר הורדה בחינם של מתג וירטואלי (לסמארטפון ואנדרואיד). המשתמש יוכל ללחוץ על המתג במכשיר הסלולרי שלו ולצבור שעות חשמל לתרומה.